به گزارش خبرنگار ایرنا ، عسگر حسنی پور شامگاه شنبه در آئین گرامیداشت روز دانشجو که در سالن اجتماعات دانشکده فنی کاسپین رضوانشهر برگزار شد، ضمن تبریک این روز افزود: اگر دانشجویان نقش نقادی و پویایی خود را از دست بدهند، دانشگاه وارد یک فضای تاریک و رکود می شود.
وی روز دانشجو را نماد دانش و عزت بخشیدن به آرمان های بلند انقلاب و ارج نهادن به دانشجو دانست و گفت: دانشجو مظهر پویایی فکر و اندیشه و پایه و اساس توسعه همه جانبه است و دانشگاه نیز از مهمترین نهادهای علمی و آموزشی است که محل تعامل و تضارب افکار، اندیشه ها، تجربه های علمی، اجتماعی و فرهنگی است.
فرماندار رضوانشهر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره با اینکه دانشجو صرفاً جوینده دانش نیست بلکه جوینده و مطالبه گر حق و حقیقت است، تصریح کرد: دانشجو با روشنگری و آگاهی ، اجازه دخالت دشمنان در امور داخلی و خارجی را نمی دهد و همواره یاریگر مردم و دولت در همه زمینه هاست.
حسنی پور در ادامه افزود: اگر دانشگاه محل تولید اندیشه و افکار جدید نباشد و دانشجو نسبت به مسایل فردی و اجتماعی بی تفاوت بماند، نمی توان نقشی را برای مجموعه دانشگاه و دانشجو جهت تحقق یک جامعه آرمانی و ایده آل متصور شد.
وی پویایی اندیشه و آزادی بیان را از اساسی ترین ابزارهای توسعه دانست و خاطرنشان کرد: تحقق آرمان های متعالی جامعه، رفع تبعیض و اصلاح ساختار رفتارهای اجتماعی و فرهنگی و ... در جامعه ای که آزادی بیان را در محیط دانشگاه ارج بنهد، شکوفا می شود و تحولات مثبت و شگرفی در جامعه رخ خواهد داد.
فرماندار رضوانشهر فهم و درک و تحلیل سیاسی را لازمه تفکر دانشجویی دانست و افزود: دانشجو باید در مسیری هدایت شود که ذهن پرسشگر و تفکر نقادانه او تقویت شود.
وی درباره مشکلات مطرح شده در این دانشکده و فضای شهرک چوکای رضوانشهر از سوی نماینده دانشجویان گفت: رفع مشکلات در فضای داخلی دانشکده بر عهده مدیریت این مجموعه است.
وی با بیان وجود مشکلات در شهرک چوکا افزود: با توجه به اینکه از بدو تأسیس صنایع عظیم چوکا در این شهرستان همیشه هزینه های آب و برق ساکنان و نگهداری این شهر بر عهده چوکا بوده که بدلیل وجود مشکلات اقتصادی طی چند سال اخیر در این مجموعه، هم اکنون این امکان دیگر وجود ندارد و مردم خودشان باید هزینه های مربوطه را بپردازند.
وی همچنین گفت: هم اکنون موضوع جمع آوری و حمل زباله تولیدی ساکنان این منطقه نیز از سوی شهرداری رضوانشهر انجام می گیرد.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت، 120 روستا و 810 کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7293 / 2007
خبرنگار: مهرعلی گواهی ** انتشاردهنده:کبیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.