مهدی ولی پور عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان این که آخرین مرحله (دوازدهم) طرح ملی خادم نیز ماه جاری در استان گیلان اجرا می شود، افزود: هشت هزار و 568 خانوار در گیلان در اجرای طرح ملی خانواده آماده در مخاطرات از سوی هلال احمر استان آموزش های لازم را فرا گرفتند.
وی اظهار داشت: در اجرای این طرح، 198 داوطلب آموزش دیده از سوی هلال احمر گیلان، با مراجعه به منازل، به این تعداد از خانواده ها در استان آموزش‌ های لازم را ارائه کردند.
ولی پور خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر با اجرای طرح ملی خادم تلاش می کند تا ضریب آمادگی خانوارها را بالا برده و ضمن آموزش چهره به چهره میزان آگاهی آنان را در برابر شناخت مخاطرات طبیعی و انسان ساز ارتقاء دهد.
وی با بیان این که آموزش های همگانی مربوط به حوادث و بلایا، از موضوعات مهم مدیریت و کاهش خطر بلایا در هر کشور است، اظهار کرد: هدف کلی برنامه خادم، جلب مشارکت خانواده ها برای یادگیری و یاددهی برای تحقق جامعه آماده در برابر مخاطرات است.
طرح ملی جنبش خادم از بهمن‌ سال 1395 به صورت پایلوت در تمامی استان‌ های کشور در حال اجراست و برای هر استانی در نخستین ‌سال سهمیه‌ ای براساس آمار در نظر گرفته شده که تا یک‌ سال همان تعداد خانوار بایستی تحت آموزش قرار گیرند.
برنامه خانواده آماده در مخاطرات (خادم) ، یک تلاش دسته جمعی برای آموزش خانواده های ایرانی است، برای این که در برابر مخاطراتی که آنان را تهدید می کند، آماده شوند.
بدنه اصلی برنامه خادم را داوطلبانی تشکیل می دهند که برای سلامت هر چه بیشتر جامعه تلاش می کنند، در این برنامه، داوطلبان پس از دریافت آموزش های لازم، برای آموزش دادن به مردم، به منازل آنان مراجعه می کنند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.