به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا؛ از نخستین روزهای هفته وحدت خیابان ها و میدان های اصلی آستارا چراغانی و مزین شده و امروز، شادمانی مردم به اوج خود رسیده است.
اهالی مومن آستارا در مساجد این شهرستان مرزی با برگزاری سخنرانی، مولودی خوانی، احسان و نذورات و توزیع شیرینی ولادت پیامبر نور و رحمت را جشن می گیرند و طبق سنت دیرینه، شیفتگان اهل بیت (ع) در حرم امام زادگان ابراهیم و قاسم(ع) جمع شده و مولودی خوانی می کنند.
امام جمعه شهرستان سراب در جشن وحدت مسلمانان در مسجد رسول الله (ص) آستارا گفت: شیعیان و سنیان ایران از دیرباز در غم و شادی یکدیگر شریک هستند و همواره شاهد این وحدت هستیم.
حجت الاسلام علی اکبر اکرمی پیامبر اسلام (ص) را مهمترین نقطه وحدت تشیع و تسنن دانست و افزود: به عنوان رهپویان پیامبر (ص)، باید سیره عملی او را الگوی خود قرار دهیم.
وی اضافه کرد: کسانی که بین مذاهب و قومیت ها اختلاف ایجاد می کنند، مسلمان نیستند و مسلمان پیرو مکتب پیامبر(ص) باید طرفدار صلح و امنیت باشد و رمز اصلی موفقیت ما وحدت اسلامی است.
حجت الاسلام محمد هاشمی امام جمعه کرده سرای بخش لوندویل نیز در این آئین گفت: با تلاش و عمل به دستورات علمای دین و رهبر معظم انقلاب، وحدت شیعه و سنی تقویت و امنیت و آسایش برقرار شده است.
وی افزود: هفته وحدت فرصت توجه مسلمانان به مشترکات دینی نظیر قرآن، رهبری و قبله واحد است و باید با تمسک به آنها از اختلافات بپرهیزند.
مولودی خوانی و قرائت شعر در وصف فضایل پیامبر اسلام (ص) از دیگر بخش های این آئین بود.
12 تا 17 ربیع الاول به مناسبت ایام سالروز ولادت حضرت محمد (ص) هفته وحدت مسلمانان است.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و حدود 17 درصد جمعیت این شهرستان را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.