به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد احمدی عصر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش لاهیجان افزود: توسعه و ترقی هر کشوری به آموزش و پرورش و نسل آموزش دیده آن بستگی دارد تا نسلی توسعه یافته تربیت شود و بتواند برنامه های توسعه ای را به خوبی پیش ببرد.
وی اظهار داشت: برنامه کشور براساس سیاست های کلی نظام تدوین و پیش می رود و آموزش و پرورش باید نسلی توانمند و ماهر پرورش دهد؛ نسلی که بتواند در آینده تعالی و رشد فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی جامعه را فراهم سازد.
وی از فرهنگیان و آموزش و پرورش به عنوان خانواده با عزت جامعه یاد کرد و اظهار داشت: باید در ایجاد امکانات رفاهی ، شأنیت و منزلت این قشر فرهیخته و فرهنگی حفظ شود.
احمدی گفت: کار در آموزش و پرورش بسیار سخت است با اینکه بیش از 80درصد بودجه کشور صرف این وزارتخانه می شود، ولی باز هم مشکل وجود دارد.
فرماندار لاهیجان افزود: دستگاه ها باید برای ریشه کنی بیسوادی در این شهرستان نیز به آموزش و پرورش کمک کنند تا در کوتاه ترین مدت، به همان اندک بیسوادانی هم که وجود دارند، آموزش داده شود.
وی همچنین به میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و هفته وحدت اشاره کرد و گفت: این هفته ایام برادری و اخوت بین شیعیان و اهل تسنن در کشور است که برادرانه در کنار هم زندگی می کنند و هیچ مشکل و اختلاف عمیقی بین آنها وجود ندارند.
محمد رحمتی رئیس اداره آموزش و پرورش لاهیجان نیز در این جلسه اظهار داشت: آموزش و پرورش این شهرستان از نظر سوادآموزی ، رتبه میانه ای در استان دارد و از 85 بیسواد ابلاغی، تاکنون 40نفر تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفته اند.
وی اظهار داشت: برای سوادآموزان با همکاری اداره بهزیستی و جهاد کشاورزی، آموزش مهارت های چندگانه تدارک دیده شده و از طریق جهاد کشاورزی نیز برگزاری دوره های پرورش گل و گیاه و همچنین کلاس های قرآنی و آشنایی با مفاهیم قرآن توسط کانون های قرآنی در دستور کار قرار دارد.
ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان عصر دوشنبه به ریاست فرماندار و با حضور سایر اعضاء این شورا برگزار شد و گزارشی از مصوبات جلسه قبل، تاسیس درمانگاه فرهنگیان لاهیجان، بررسی موضوع بیمه و مالیات مدارس غیردولتی و مسایل مربوط به سواد آموزی در دستورکار قرار گفت.
شهرستان لاهیجان دو اداره مستقل آموزش و پرورش در بخش های مرکزی و رودبنه دارد که در بخش مرکزی لاهیجان 21 هزار دانش آموز و در بخش رودبنه ، پنج هزار دانش آموز مشغول علم آموزی هستند.
خبرنگار: نظرپور ** انتشاردهنده:کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.