رئیس اداره پارک ملی بوجاق گفت: در طول ماه گذشته 337 رشته انواع تور زیر آبی و 157 رشته دام کلکوم مخصوص صید پرندگان کنارآبزی در پارک ملی بوجاق کشف شد.

به گزارش ایلنا از آستانه اشرفیه،ابراهیم غلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص حفاظت از پارک ملی بوجاق اظهار داشت: در پی گشت و کنترل شبانه‌روزی مامورین یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی، علاوه بر کشف و ضبط این تعداد از ادوات غیرمجاز صید، در طول ماه گذشته 337 رشته انواع تور زیر آبی و 157 رشته دام کلکوم مخصوص صید پرندگان کنارآبزی نیز از رودخانه سفید رود و بخش‌های علفچر پارک ملی بوجاق کشف ، ضبط و جمع آوری شد و یک قبضه اسلحه شکاری نیز از متخلفان توقیف شد.

وی افزود: هرگونه صید و شکار در پارک ملی بوجاق اکیدا ممنوع است و مامورین با هوشیاری کامل با متخلفین برخورد خواهند کرد.

غلامی تصریح کرد: پارک ملی بوجاق تنها پارک ملی خشکی دریایی کشور است که در منطقه بندرکیاشهر قرار دارد و مصب رودخانه سفید رود بعنوان یکی از اصلی‌ترین زیستگاه‌های ماهیان استخوانی و خاویاری دریای کاسپین، در قلب این پارک قرار دارد.

وی گفت: در حال حاضر این پارک میزبان هزاران پرنده مهاجر از انواع مرغابی‌سانان، قوها، پلیکان، فلامینگو، غاز، آنقوت و دیگر پرندگان آبزی، کنارآبزی و خشکی‌زی است.

رییس اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر  گفت:وجود پرندگان شکاری از خانواده شاهین‌ها که داری ارزش اکولوژیک بسیار بالایی است باعث ایجاد طمع در شکارچیان و قاچاقچیان می‌شود که با حضور در منطقه و زنده گیری این پرندگان اقدام به انتقال آنها بصورت قاچاق به کشورهای حاشیه خلیج فارس می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.