حمیدرضا آذرپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت این افراد موجب بروز برخی ناامنی ها و بی نظمی در صنعت گردشگری استان می شود که باید با همکاری برخی دستگاه های اجرایی فعالیت آنان ساماندهی شود.
وی با بیان اینکه خانه مسافرها از حساسیت بالایی نسبت به دیگر اماکن اقامتی برخوردارند، ادامه داد: ساماندهی و نظارت بر این واحدها به دلیل دخالت دلالان و واسطه های غیررسمی بسیار دشوار است لذا تعامل با دیگر دستگاه های نظارتی در این بخش بیشتر مورد توجه قرار دارد.
آذرپور اظهار کرد: هم اکنون یک هزار و 581 واحد اقامتی در گیلان وجود دارد که از این تعداد، یک هزار و 332 واحد از این تعداد را خانه مسافرها تشکیل می دهند.
آذرپور به نظارت های صورت گرفته در سال جاری اشاره کرد و با بیان اینکه در اجرای این مهم اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس گیلان و پلیس امنیت عمومی استان نقش پررنگی داشته اند، گفت: آمار تخلفات در حوزه اقامت و پذیرایی با حضور عوامل اجرایی دو نهاد مذکور به شدت کاهش یافته است.
اقامت گردشگران تابستانی در استان نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 30 درصد رشد داشته است، از ابتدای تیرماه تا پایان شهریورماه امسال، 29 میلیون و 760 هزار و 976 نفر شب اقامت در استان به ثبت رسیده است.
تردد خودرو در مدت زمان یادشده، پنج میلیون و 259 هزار و 748 مورد به ثبت رسیده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، حدود 23 درصد رشد داشته است.
گیلان با مناظر طبیعی زیبای دریا و کوه و جنگ از مراکز مهم گردشگری کشور است. یک هزار و 821 تاسیسات گردشگری در گیلان فعال هستند و در زمان حاضر در بخش گردشگری استان شش هزار و 32 نفر شاغل هستند.
خبرنگار: ضامن ** انتشاردهنده:کبیری
1881 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.