رئیس مجمع اسلامی فرهنگیان در این باره گفت: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ۲۲آذر ماه سخنران همایش پاسداشت نهضت جنگل است.

سروش اکبرزاده، ضمن ابراز خرسندی از پذیرفتن این دعوت تصریح کرد: هرساله مجمع اسلامی فرهنگیان گیلان با همکاری سایر نهادهای فرهنگی استان از شخصیت های تراز اول کشوری دعوت نموده تا در همایش های علمی و بزرگداشت نهضت جنگل شرکت نمایند.

وی افزود: پیش از این نیز، حجه الاسلام یونسی ،مشاور رئیس جمهور، جنتی، وزیراسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین دکتر محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور در همایش بازشناسی نهضت جنگل در سالهای ۹۳ و ۹۴ و همایش نقش کسما در نهضت جنگل در سال ۹۵ به رشت سفر کردند.

اکبرزاده یادآور شد: میرزا کوچک جنگلی، سمبل مقاومت ما گیلانیان در مقابل استعمار و استبداد است و در همین راستا نخستین تور تاریخی جنبش جنگل نیز دهم آذرماه امسال به همت مجمع اسلامی فرهنگیان گیلان برگزار و در رسانه ملی نیز منعکس گردید.

اکبرزاده خاطر نشان کرد: پاسداشت و تکریم نهضت جنگل و میرزا کوچک خان در حقیقت تاکید بر یکی از مولفه های اصلی هویت گیلانیان و اصولا هر فرد ایرانی است و زوایای تاریک و پر اهمیت این حادثه منحصر بفرد تاریخی و تشکیل نظام جمهوری در اشل مینیاتوری برای اول بار در تاریخ آسیا ، باعث میگردد به تکرار از این امر سخن گفته شود و در باره آن پژوهش به عمل آید.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 803646
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.