به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی بررسی و رفع مشکلات آستارا با حضور استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی در فرمانداری این شهرستان، با بیان این مطلب افزود: در روستاها طرح هایی نظیر پارک جنگلی بی بی یانلو، راه دسترسی به آبشار لاتون و دهکده گردشگری حیران در حال اجراست و به توسعه روستاها منجر خواهد شد.
وی با اشاره به 60 میلیارد ریال تخلف مالی افراد سودجو در طرح مسکن مهر آستار اضافه کرد: امیدواریم با همکاری اداره کل راه و شهرسازی گیلان، شاهد بهره برداری بخشی از واحدهای آن تا پایان سال جاری باشیم.
رنجکش با اشاره به اینکه جایگاه دفن زباله در آستارا از وضعیت نامناسبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: زباله ها در کنار نوار ساحلی دفن می شود و در این راستا نیازمند طرح های جدیدی نظیر ایجاد کارخانه تبدیل زباله به کود هستیم.
وی افزود: سد لاستیکی آستارا با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد و بخش زیادی از مشکلات آب شرب و کشاورزی را برطرف خواهد کرد.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آستارا از ظرفیت لازم برای داشتن منطقه آزاد تجاری برخوردار است و تحقق آن به عنوان مطالبه مردم این شهرستان، باید از سوی استانداری گیلان پیگیری شود.
ولی داداشی ادامه داد: نگهداری 20 کیلومتر از محور آستارا-اردبیل بر عهده راهداری اردبیل است و امیدواریم با توسعه و تجهیز ناوگان راهداری آستارا، نگهدای کل این جاده به آستارا واگذار شود.
وی چهار بانده کردن محور آستارا-اردبیل، تجهیز بیمارستان و راه اندازی سی تی اسکن آن، بهسازی محوطه گمرک، توسعه شبکه تلفن همراه مناطق روستایی و بازسازی شبکه های فرسوده آبرسانی را از مطالبات مردم آستارا اعلام کرد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا نیز در این جلسه گفت: وضعیت بیمارستان آستارا رضایتبخش نیست و امکانات آن باید برای پاسخگویی به مردم افزایش یابد.
وی افزود: با وجود افتتاح بیمارستان در آستارا، فرو ریختن بخشی از سقف کاذب آن و نبود تجهیزاتی نظیر سی تی اسکن برای مردم آزار دهنده است.
وی همچنین بر تکمیل حرم امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا در هفت کیلومتری جاده آستارا به تالش تاکید کرد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.