‌نیما کیوانی‌، مدیر استودیوی معماری کیوانی و همکاران  اظهار کرد: ساختمان مسکونی "اُرسی خانه" ، یک کار مشترک معماری با برادرش "سینا کیوانی" بود که جایزه‌ "معمار خاورمیانه" کشور امارات متحده عربی را در سال ٢٠١٧ و در بخش پروژه مسکونی از آن خود کرد.

وی ادامه داد: لادن مستوفی‌، مریم سرشار‌، امیر عباس طاهری‌، محمد مشعوف‌، اکبر خلج و علیرضا خوارزمی نژاد هم به عنوان اعضای تیم طراحی‌، اجرا و سرمایه‌گذاری در این پروژه مشارکت داشته‌اند.

کیوانی با اشاره به اینکه در طراحی "اُرسی خانه"‌، ایجاد فضایی با القای حس مکان معماری ایرانی با رویکردی مدرن و همچنین در نظر گرفتن نیازهای زیستی انسان‌، ایده کلی طراحی این بنا بوده است‌، افزود: مراسم اهدای این جایزه در شهر دبی برگزار شد.

وی در ادامه به بیان دیگر مشخصات پروژه مذکور پرداخت و خاطر‌نشان کرد: در طرح این بنا به معماری خانه‌های سنتی ایران به خصوص خانه‌های شهر کاشان و هندسه فضایی و نقش گیاه‌، آب‌، نور و قاب بندی و شفافیت در معماری ایرانی توجه ویژه‌ای شده است.

وی اضافه کرد: شاخصه اصلی ساختمان اُرسی خانه همان طور که از نامش پیداست‌، احیاء پنجره اُرسی به شکل مدرن آن است و این پروژه پیش از این هم توانسته جوایز متعددی را به خود اختصاص دهد که از آن میان می‌توان به جایزه جهانی طراحی اشاره کرد.

به گزارش ایسنا‌، نیما کیوانی و سینا کیوانی که متولد شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان هستند‌، پیش از این هم با پروژه «اُرسی خانه» و «مهر خانه» که بر‌گرفته از معماری ایرانی هستند‌، توانسته بودند جوایز مختلف بین المللی را کسب کنند.

جشنواره "معمار خاورمیانه" ‌اگر چه با نام خاورمیانه شناخته می‌شود‌، اما هر سال میزبان معماران مشهور و بزرگی چون زها حدید‌، سر نورمن فاستر‌، سانتیاگو کالاتراوا و شرکت‌های بزرگ معماری چون Atkins ، SOM و... است.

این رویداد بزرگ بین‌المللی برای دهمین سال پیاپی در کشور امارات متحده عربی و در شهر دبی برگزار می‌شود و امسال در کنار برگزیدگان بین‌المللی خود، میزبان ۱۹ نامزد ایرانی بود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 800224
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.