به گزارش خبرنگار ایرنا ، مرتضی نورسته روز سه شنبه در آئین تودیع و معارفه فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا در این دانشگاه افزود: بیش از سه دهه از فعالیت بسیج دانشجویی در جمهوری اسلامی می گذرد و مسائل اجتماعی، اقتصادی، اشتغال، معیشت و فرهنگ مطالبات مقام معظم رهبری از این سازمان است و بسیج دانشجویی باید برای تحقق آنها تلاش کند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره دانشجویان مدافع حرم و شهید گیلان، اضافه کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط بسیج دانشجویی در دانشگاه ها مهم است و نتیجه اثربخش آن را در تربیت شهدای مدافع حرم شاهد بودیم.
وی بسیج دانشجویی را موثرترین تشکل دانشگاهی نام برد و اظهار کرد: راهیان نور، طرح ولایت و تربیت دانشجویان در حوزه های معرفتی و بصیرتی از برنامه های مهم بسیج دانشجویی است.
نورسته افزود: بسیج دانشجویی در تربیت نیروهای مدیریتی هم تراز با انقلاب اسلامی موفق عمل کرده و هرگز از آرمان های اصیل امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری غافل نمانده است.
او اشاعه مبانی نظری مقام معظم رهبری را در دانشگاه ها مهم خواند و اضافه کرد: دانشجوی بسیجی باید طلایه دار تولید علم باشد و در جنگ فرهنگی دشمن با تکیه بر ارزش های اسلامی و تقویت بنیه های علمی پیروز شود.
آزاد خلیلی موسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا نیز در این آئین گفت: بسیج حرکتی معنوی و برآمده از هویت و فرهنگ اسلامی و ایرانی است و دانشجویان برای رسیدن به قله های افتخار دانش، به فرهنگ بسیجی و روحیه خستگی ناپذیر نیاز دارند.
وی افزود: این دانشگاه با سیاست های جدید، از دانشجویان بسیجی فعال در حوزه های فرهنگی حمایت می کند.
در پایان این آئین از زحمات سالار هرمزپور قدردانی و علیرضا وثوق به عنوان فرمانده جدید حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا معرفی شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و سه هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان تحصیل می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی
7105 / 7124/ 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.