به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا یونس رنجکش در جلسه کمیته گردشگری آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: در مناطق روستایی آستارا نقاط طبیعی و جذابیت های بسیاری برای گردشگران وجود دارد و شناسایی و معرفی آنها و هدایت سرمایه گذاران به فعالیت اقتصادی می تواند روستاها را متحول کند.
وی اظهار کرد: استفاده از فرصت های موجود برای اشتغالزایی ضروری است و دولت تسهیلات خوبی در این زمینه در نظر گرفته و آستارا با استفاده از آن می تواند به قطب گردشگری و بوم گردی تبدیل شود.
وی بیان کرد: موقعیت مرزی، دسترسی آسان کشورهای همسایه شمالی به جاذبه های گردشگری، حضور سرمایه‌گذاران و گردشگران از مزیت های آستارا برای توسعه در حوزه گردشگری است.
رنجکش ادامه داد: اشتغال زایی در بخش گردشگری بیشتر از سایر بخش‌هاست و با تکمیل زیرساخت ها و هدایت افراد جویای کار، زمینه‌ توسعه صنعت گردشگری آستارا فراهم خواهد شد.
او از بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی خواست با معرفی جاذبه ها و مناطق قابل سرمایه گذاری، روستانشینان را به بهره مندی از تسهیلات و ایجاد فرصت های شغلی سوق دهند.
فرماندار آستارا گفت: توسعه به تکمیل زنجیره خدمات نیاز دارد و مسئولان دستگاه های اجرایی آستارا باید با استقبال از سرمایه گذاران دعوت شده، زمینه تحول را در حوزه های اقتصادی، ورزشی و گردشگری ایجاد کنند.
رنجکش افزود: داشتن ورزشکاران حرفه‌ای و اجرای برنامه های ورزشی در احیای گردشگری ورزشی مهم است و شهرداری آستارا باید با رفع مشکلات تیم فوتبال خود ظرف یک ماه، برای مدیریت این تیم سیاست گذاری کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 15 جاذبه گردشگری نظیر بازار ساحلی، دریا، جنگل، تالاب و موزه حکیم نطامی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان از مناطق گردشگرپذیر ایران است و سالانه چند میلیون مسافر به آن سفر و حدود 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
دریافت خبر: عیسی پاشاپور ** انتشاردهنده:کبیری
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.