به گزارش خبرنگار ایرنا دسته عزاداری مردم آستارا روز دوشنبه از مقابل سپاه تا مسجد صاحب الزمان (عج) این شهر حرکت کرد و مردان و زنان سیاه پوش، در سوگ سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) اشک ماتم ریختند.
حضور تعدادی از شیعیان جمهوری آذربایجان بین عزاداران قابل توجه بود و بیشتر خیابان ها با پرچم های عزا سیاه پوش و تعداد زیادی از واحدهای تجاری آستارا تعطیل شده است.
جمعی از عاشقان اهل بیت (ع) نیز از روستاهای اطراف آستارا به زیارت آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) این شهرستان شتافتند.
امام جمعه آستارا در آئین سوگواری سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در مسجد صاحب الزمان (عج) این شهر گفت: دعوت به وحدت از خصوصیات امام حسن عسکری (ع) بود و پیروان خود را همواره به خودداری از تحریک فرقه های مختلف و هدایت به مکتب اهل بیت (ع) توصیه می کرد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه امام حسن عسکری (ع) در حفظ اعتقادات شیعه نقش موثری داشت، تصریح کرد: آن امام بزرگوار با ترویج و تبلیغ معارف اسلامی، در معرفی دین مبین اسلام نقش مهمی ایفا می کرد.
امام حسن عسکری (ع ) در سال 232 هجری در مدینه چشم به جهان گشود و در طول 29 سال عمر، به ترویج و تبلیغ اسلام پرداخت و در روز هشتم ربیع الاول سال 260 هجری قمری به شهادت رسید.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا ، جمشید مهدوی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا از آموزش 950 حافظ قرآن در این شهرستان در راستای طرح ملی حفظ کلام وحی خبر داد.
وی در آئین تجلیل از قاریان، حافظان و مربیان قرآن گفت: این حافظان طی 2 سال گذشته با حفظ یک تا 30 جزء با قرآن انس گرفته اند و با توجه به تعریف بخش قرآنی در چارت اداره کل متبوع، برنامه های قرآنی متحول خواهد شد.
وی افزود: 403 نفر در 17 کلاس در مساجد، حرم امام زادگان و مدارس آستارا زیر نظر 15 مربی برای حفظ قرآن فعالیت می کنند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و سه موسسه قرآنی در آن فعال است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.