به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان به ایرنا، کیوان محمدی در نشست هم‌اندیشی با مجمع نمایندگان با اشاره به بودجه سال 96 تصریح کرد: وضعیت استان نسبت به میانگین کشوری وضعیت مناسبی بوده و به همت مدیران و تلاش و کوشش کارشناسان دستگاه‌های اجرایی تقریباً همه بودجه استان اعم از هزینه‌ای و عمرانی مورد استفاده قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در بودجه سال‌های گذشته در برخی موارد سلیقه‌ای عمل شده خاطرنشان کرد: هم نمایندگان مردم و هم دولت بر حرکت به سمت شاخص‌مند شدن تأکید دارند.
محمدی نیاز به زمان را راه‌حل پیدا شدن شاخص‌های مناسب برشمرد و ادامه داد: با مرور طی دوسال و اندی گذشته از احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سعی شده به شاخص‌های مناسب استان دست پیدا کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه آمایش از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بود، گفت: برنامه آمایش به ما خواهد گفت برای دو تا سه دهه آینده برای گیلان چه برنامه‌ای داریم و در واقع دورنمای توسعه استان را مشخص می‌کند.
وی با بیان اینکه طرح آمایش، زمستان سالجاری به پایان خواهد رسید، ادامه داد: سال گذشته طرح آمایش استان به پایان رسید اما نظر سازمان برنامه و بودجه کشور براین بود که این طرح در حدود 18 استان از جمله گیلان می‌بایست بازنگری شود.
محمدی با بیان اینکه قطعاً برنامه‌های جزئی یکساله و پنج ساله تابعی از برنامه آمایش سرزمین خواهد بود خاطرنشان کرد: تدوین این برنامه بسیار مهم و اساسی است به همین دلیل غایت بحث ما این است که فرمانداران، نمایندگان مجلس، مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی در موضوع آمایش سرزمینی مشارکت داشته و ابعاد مختلف آن را در این مقطع به بحث و گفتگو بگذارند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان تاکید کرد: برنامه آمایش در برنامه‌های کوتاه مدت و بودجه‌ریزی تاثیر بسزایی خواهند داشت لذا تقاضا داریم هرچه در توان کارشناسی استان به خصوص در بحث آمایش وجود دارد برای آبادی استان خودمان بکار گرفته شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان همچنین به بررسی بودجه سال 97 اشاره و بیان کرد : در این خصوص نقاط قوت و ضعف سالیان گذشته را بررسی کردیم و اهتمام بر رفع نقاط ضعف سالیان گذشته شده است.
**آمادگی کامل نمایندگان مبنی بر تعامل منطقی با برنامه‌نویسان و برنامه‌ریزان
رئیس مجمع نمایندگان استان هم در این نشست با اشاره به جمع‌بندی بودجه سال 1397 گفت: آن چیزی که ما تقریباً در همه سازمان‌ها مشاهده می‌کنیم، نداشتن برنامه براساس آمایش سرزمینی است لذا همه از جمله نمایندگان مجلس تأکید ویژه‌ای بر اتمام طرح آمایش دارند.
محمد حسین قربانی خواستار بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت همه نمایندگان استان در برنامه‌ریزی‌ها شد و افزود: آمادگی کامل از سوی نمایندگان مبنی بر تعامل منطقی با برنامه‌نویسان و برنامه‌ریزان عملیاتی‌کردن امور وجود دارد.
جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه جایگاه استان به لحاظ میزان بودجه برگشت داده شده مناسب بوده ،گفت: عمده بودجه برگشت داده شده در بحث پژوهشی بوده است.
وی بر ارائه برنامه‌ برای لایحه بودجه 97 از سوی دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و ادامه داد: مبنای کار ما هم در بودجه سال 96 هم همین بود.
نشست هم‌اندیشی مجمع نمایندگان استان با رئیس و معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در خصوص آمایش، برنامه‌ریزی و بودجه در دفتر ریاست سازمان برگزار شد.
گیلان با مساحت 14 هزار کیلومتر مربع و جمعیت حدود دو میلیون و 500 هزار نفر دارای 16 شهرستان می باشد.
خبرنگار: سلیمانی**انتشار دهنده: بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.