به گزارش ایرنا احمد عبادی عصر شنبه در همایش حقوقی و قضایی بازاریان آستارا در حسینیه بازار ساحلی این شهرستان از بازاریان خواست، فارغ از تعارف های مرسوم در معاملات به دریافت یا ارائه اسناد تجاری نظیر چک و فاکتور اهمیت بدهند.
وی با اشاره به اینکه در امضا اسناد تجاری باید نام و نام خانوادگی درج شود، اضافه کرد: آگاهی از مسائل حقوقی و اجتماعی باعث بهبود زندگی مردم می شود و نباید نسبت به آن کم توجهی شود.
وی با بیان اینکه دستگاه قضا با قاطعیت با قاچاق مقابله می کند، اظهار کرد: قاچاق به اقتصاد کشور ضربه می زند و بازاریان باید از وارد کردن کالای قاچاق و عرضه آن خودداری کنند.
عبادی با اشاره به اینکه مواد مخدر از جرائم دارای فراوانی در شهرستان آستاراست، تصریح کرد: خانواده ها باید مراقب رفتار فرزندان خود و روابط آنها با دیگران باشند، تا اسیر بلای خانمان سوز اعتیاد نشوند.
عارف باباشپور رئیس اتاق اصناف آستارا نیز در این همایش با بیان اینکه بازار آستارا 15 هزار شغل ایجاد کرده است، افزود: هیچ سازمان خصوصی در این شهرستان چنین فرصت شغلی ایجاد نکرده است.
وی اضافه کرد: محدودیت های گمرکی جمهوری آذربایجان در انتقال کالای همراه مسافر به ایران، زمینه رکود بازار ساحلی آستارا را فراهم کرده است.
از پنج هزار واحد تجاری فعال در آستارا حدود یک هزار و 100 واحد یا غرفه، در بازار ساحلی این شهرستان مستقر است و بیشتر غرفه داران آن پوشاک عرضه می کنند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.