بهرام پور ضرب روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: محموله پنیر و خامه با مجوز اداره کل دامپزشکی استان مازندران و کره حیوانی با مجوز اداره کل دامپزشکی استان اصفهان و نظارت شبکه دامپزشکی آستارا صادر شد.
وی با اشاره به این که صادرات فرآورده‌های دامی با توافق ایران و روسیه انجام می گیرد، افزود: تولید صادرات محور، از اولویت‌های اقتصادی کشور است و محصولات دامی و لبنی با کیفیت ایران، نبض بازار روسیه را در دست گرفته است.
وی یاداور شد: پیش از این 558 تن پنیر خامه‌ای، 152 تن خامه پاکتی، 143 تن ماهی قزل‌آلا، 143 تن شیر خشک و سه راس اسب از مرز زمینی این شهرستان به کشورهای روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه اول تجارت چمدانی مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور را دارد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور و تردد اتباع خارجی است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.