به گزارش خبرنگار ایرنا این آیین مذهبی در میان اشک و ماتم عزاداران و دوستداران اهل بیت (ع) در محل بقعه متبرکه آقا سید احمد یمنی (ع) ماشک تهرانچی برگزار شد.
در این آیین ، مردم ولایتمدار از سراسر نقاط شهرستان و گیلان با راه اندازی دستجات سینه زنی و زنجیر زنی در غم شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به سوگواری پرداختند و نوای یا امام رضا (ع) سر دادند.
همچنین در این آیین سنتی جمعی از کرنی نوازان روستای ماشک تهرانچی با اجرای کرنی نوازی در غم شهادت امام رضا (ع) عزاداری کردند و در ادامه ، علمی که به نشانه آغاز آیین های سوگواری ماه محرم و صفر در مکانی از بقعه متبرکه آقا سید احمد یمنی ماشک تهرانچی بسته شده بود ، توسط یکی از خادمین و عزاداران باز شد.
مردم این روستا نیز با برافراشتن بیرق ها و پارچه های سیاه عزا ، ضمن نشان دادن ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت ، در منازل خویش از عزاداران و سوگواران پذیرایی کردند.
آئین سنتی و مذهبی علم واچینی ماشک تهرانچی، بیش از 200 سال قدمت دارد و همه ساله در آخرین روز از ماه صفر در بقعه متبرکه آقا سید احمد یمنی (ع) یکی از نوادگان امام موسی کاظم (ع) برگزار می شود.
روستای ماشک تهرانچی در حدود هفت کیلومتری آستانه اشرفیه قرار دارد. شهرستان آستانه اشرفیه در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار:علیرضارنجکش**انتشاردهنده:کبیری
7287/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.