به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام موسوی از بعثه مقام معظم رهبری در این آئین گفت: عشق به امام رضا (ع) نشانه کمالات دینی و معنوی شیعیان و مسلمانان است و این تعلق خاطر در دل ایرانیان موج می زند.
وی افزود: ائمه هدی (ع) چراغ راه سعادت بوده اند و در دوره معاصر نیز آموزه های معنوی و معرفتی آنان، انسان های مشتاق به رستگاری را هدایت می کند.
وی وجود بارگاه نورانی امام رضا (ع) را در ایران، نشانه علاقه ایرانیان به فضائل و معارف اسلام دانست و ترویج فرهنگ رضوی را مایه تحکیم ارزش های دینی و انسانی برشمرد.
این آئین با مداحی و ذکر مصائب شهادت امام هشتم شیعیان و سوگواری مردم مومن آستارا همراه بود . مردم آستارا همه ساله با برگزاری سوگواری سالروز شهادت امام رضا (ع)، با ایام عزای ماه های محرم و صفر وداع می کنند.
امام رضا (ع) هشتمین امام شیعیان در سال 148 هجری قمری در مدینه به دنیا آمده بود و در آخر ماه صفر سال 203 هجری قمری در سن 55 سالگی در مشهد مقدس به شهادت رسید.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 17 درصد جمعیت این شهرستان را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.
خبرنگار: عیسی پاشاپور**انتشار دهنده: بابایی
7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.