به گزارش خبرنگار ایرنا ، یونس رنجکش عصر جمعه در جلسه هماهنگی جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان استان کرمانشاه در فرمانداری آستارا گفت: کمک های مردم با محوریت جمعیت هلال احمر و همکاری دستگاه های اجرایی به مناطق زلزله زده ارسال می شود.
وی با اشاره به اینکه بسته بندی و آماده کردن کالاها جهت توزیع آسان در مناطق زلزله زده ضروری است، اضافه کرد: هر کدام از دستگاه های اداری، جامعه هدف خاصی دارند و باید از آنها در توزیع کمک های مردمی استفاده شود.
وی با بیان اینکه ایران در تجربه بلایای طبیعی جزو 10 کشور اول دنیاست، تصریح کرد: ارائه آموزش های لازم به دهیاران به عنوان مدیران بحران در روستاها ضروری است و این امر باید توسط بخشداران جدی گرفته شود.
رنجکش ادامه داد: مردم از واریز کمک های نقدی به حساب های شخصی خودداری و به شماره حساب 99999 جمعیت هلال احمر واریز کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر آستارا نیز در این جلسه گفت: نیاز فعلی مردم زلزله زده سیستم گرمایشی و نایلون های ضخیم برای پوشش چادرهاست و مردم از ارسال آب معدنی و کالاهای غیر ضروری خودداری کنند و توزیع کمک های مردمی تا یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت.
حسین خورشیدی افزود: باید اعضای ستاد مدیریت بحران آستارا همواره از آمادگی کافی برای مقابله با بحران های طبیعی برخوردار باشند و مکانی برای نگهداری اقلام مورد نیاز در مواقع بحران در نظر گرفته شود و مطابق بررسی های صورت گرفته، سالن ورزشی سیبلی آستارا از این قابلیت برخوردار است.
عارف باباشپور رئیس اتاق اصناف آستارا نیز در این جلسه بیان کرد: بازاریان بازار ساحلی آستارا مقادیری پتو و پوشاک به ارزش 224 میلیون و 860 هزار ریال را به زلزله زدگان اهدا کردند و کار خیر آنها همچنان ادامه دارد.
سرهنگ بهزاد قنبری جانشین فرمانده سپاه آستارا نیز در این جلسه گفت: ارائه کمک های نقدی و غیر نقدی به روستائیان منطقه 'کرند غرب' بر عهده سپاه قدس گیلان است و در این راستا 20 تن کالا نظیر آب معدنی، مواد غذایی، پوشاک، پتو و برنج به منطقه یاد شده ارسال شد.
بهرام تسلی نیا سرپرست کمیته امداد امام (ره) آستارا نیز خاطرنشان کرد: با راه اندازی ایستگاه های کمیته امداد و مشارکت خیران این شهرستان، کالاهایی به ارزش 114 میلیون ریال و 2 میلیون و 480 هزار ریال وجه نقد برای زلزله زدگان جمع آوری شد.
زمین لرزه ای به بزرگی هفت و 3 دهم ریشتر حدود ساعت 21:48 دقیقه یکشنبه بخش هایی از شمال عراق و غرب و شمال ایران را لرزاند و خسارت های جانی و مالی زیادی به بار آورد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهند: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.