مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر ضرورت تدوین قوانین حمایتی از بانوان خاطرنشان کرد: با تصویب این قوانین ، زمینه حضور بانوان در فرآیند تصمیم سازی کلان مدیریتی فراهم می شود.

به گزارش ایلنا از رشت،  مهدی حاجتی در جلسه مشاوران امور بانوان آموزش و پرورش استان، گفت: باید با ایجاد انگیزه و امنیت فرهنگی بتوانیم زمینه رشد و شکوفایی بانوان را فراهم کنیم.

وی با اشاره به وظیفه مضاعف بانوان شاغل یادآور شد: زنان علاوه بر مسئولیتهای اداری در خانه نیز، ایفاگر نقش همسری و مادری هستند و با حمایت از آنان می توانیم قابلیتهای آنان را افزایش دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با یادآوری نقش بانوان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است هر وقت در سپردن مسئولیتها به خانم ها اعتماد کردیم آنها در انجام کارهای بزرگ موفّق بوده اند.

حاجتی با اشاره به استفاده از قابلیت بانوان در آموزش و پرورش گفت: علاوه بر حضور اثرگذار بانوان در فضاهای آموزشی ، در بخش ستادی هم از توانمندی خانم ها استفاده شده است،  به طوریکه حضور چهار مشاور مدیرکل از میان بانوان  و سایر پست های مدیریتی در مناطق مختلف ، نشان از توجه آموزش و پرورش به این قشر موثر جامعه است.

وی خطاب به مشاوران امور بانوان گفت: شما پل ارتباطی مناسبی  بین مدرسه و تصمیم گیران در حوزه های ستادی هستید ،با ارائه طرح های کاربردی آموزش و پرورش را در حل مشکلات دختران و زنان ، یاری دهید.

وی با تأکید بر ضرورت تدوین قوانین حمایتی از بانوان  خاطرنشان کرد: با تصویب این قوانین ، زمینه حضور بانوان در فرآیند تصمیم سازی کلان مدیریتی فراهم می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: در استفاده از فضاهای مجازی هم باید با دانش آموزان به شیوه‌های اقناعی برخورد کنیم و در این راستا امور بانوان نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌تواند داشته باشد.

فاطمه احسان بخش مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان هم در این مراسم گفت: ایجاد وفاق و افزایش تعامل بین مجموعه بانوان ستادی در جهت هم افزایی بیشتر و کمک در جهت حقوق  امور بانوان از رئوس برنامه های مشاور امور بانوان است. وی افزود: تقسیم 34 منطقه آموزش و پرورش به 6 قطب مختلف جهت اجرای طرح های ابتکاری از جمله این برنامه هاست.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.