فرماندار لاهیجان گفت: 6 میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساماندهی بهداشتی زباله در جایگاه جدید پسماند شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در روستای تموشل اختصاص داده شد.

به گزارش‌ایلنا از لاهیجان، سیدمحمد احمدی درجلسه ساماندهی‌جایگاه زباله شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل اظهار داشت: این مبلغ در اختیار شهرداری لاهیجان قرار می‌گیرد تا بتواند با همکاری منابع طبیعی و محیط‌زیست مکان جدیدی تهیه و با دیوار کشی و دیگر اقدامات از ورود شیرابه ها به اراضی اطراف و جنگل جلوگیری شده و نسبت به دفع بهداشتی زباله اقدام شود. 

وی با اشاره به اینکه این تنها شهرستان لاهیجان نیست که با مشکل زباله دست به گریبان است بلکه استان های شمالی کشور با معضلی به نام زباله درگیر هستند، خاطرنشان کرد: با اشباع شدن جایگاه فعلی زباله لاهیجان این مکان جوابگوی حجم ورودی زباله ها نیست و باید جایگاه جدیدی به مساحت چهار هکتار برای دفع زباله ها در نزدیکی همان محل با همکاری کارشناسان اداره کل منابع طبیعی، محیط‌زیست و مدیریت پسماند استانداری گیلان تهیه شود تا زباله ها در مکان مناسبی دفع شوند. 

وی با موقت خواندن تعیین جایگاه جدید پسماند لاهیجان تاکید کرد: باید اقدام اساسی در سطح ملی برای دفع زباله در سطح استان و شهرستان اندیشیده شود. 

احمدی تصریح کرد: روزانه زباله شهرستان لاهیجان، سیاهکل و زباله شهرهای چاف و چمخاله شهرستان لنگرود به میزان حدود 150تن در این مکان ریخته می شوند. 

وی‌اظهارداشت: محل دفع زباله لاهیجان حدود 27سال است که به عنوان مرکز پسماند فعالیت دارد و این حجم از زباله مردم روستاهای اطراف آن را در مضیقه قرار داده است و از نظر بهداشتی مشکلات را در پی داشته است که باید هرچه سریعتر در این زمینه اقدام شود. 

فرماندار لاهیجان گفت: مساحت زمین زباله قبلا 13هکتار بود که هشت هکتار آن با ساخت زندان در اختیار زندان قرار گرفت و عملا از پنج هکتار آن به عنوان محل زباله استفاده می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.