به گزارش ایرنا، در این طرح هر شهروند می تواند کتابی را که خوانده با دیگران به اشتراک بگذارد. زمان اجرای این برنامه فرهنگی پنجشنبه 25 آبان ساعت چهار در محوطه مناره (برج ساعت) انزلی است.
نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان داده مطالعه در کاهش استرس ، رفع افسردگی و بهبود روابط اجتماعی و مهارتهای زندگی موثر است. خانواده های کتاب خوان آینده روشن تری دارند . مطالعه همچنین در کاهش جرم و ناهنجاری های اجتماعی نیز تاثیرات مثبتی دارد.
مطالعه بیخوابی را درمان و کارکرد مغز را تقویت می کند.تحقیقات نشان داده انسان ها پس از مطالعه باهوش تر می شوند .
همچنین نتایج تحقیقات حاکی از آن است که مطالعه از بیماری آلزایمر زودرس جلوگیری می کند ، چرا که مغز نیز همچون سایر اعضای بدن نیاز به ورزش دارد و مطالعه بهترین ورزش برای مغز است.
خواندن کتاب با صدای بلند برای کودک روابط والدین با فرزندانشان را تقویت می کند. مطالعه به یادگیری بهتر کودکان در مدرسه کمک می کند .کودکانی که قبل از ورود به مدرسه با کتاب و مطالعه خو گرفته باشند به مطالعه علاقه داشته و یادگیری بهتری در مدرسه دارند.
مطالعه بر روی مجرمان تاثیرات مثبت می گذارد . میزان تکرار جنایت در میان زندانیانی که دوره های سوادآموزی را در زندان با موفقیت گذراندند حاکی از 30 درصد کاهش است.
به عبارت بهتر ، مطالعه می تواند از ما انسان بهتری و سازندگان جامعه بهتری بسازد.
بندرانزلی با حدود 140 هزار نفر جمعیت دارای هشت کتابخانه عمومی شهری و روستایی با بیش از هشت هزار عضو است و به گفته متولیان این بخش شایستگی عنوان شهر دوستدار کتاب را دارا است .
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.