محمدباقر نوبخت با تاکید بر اینکه مجموعه مدیران کشور و مدیران ستادی و اجرایی باید بتوانند با کارایی از منابع محدود استفاده کنند، گفت: باید به دنبال افزایش بهره‌وری باشیم.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه همه استانهای کشور با مشکلاتی روبرو هستند، اظهار داشت: این حجم از مشکلات از گذشته باقی مانده است و ما باید این مشکلات را حل کنیم.

محمدباقر نوبخت با تاکید بر اینکه مجموعه مدیران کشور و مدیران ستادی و اجرایی باید بتوانند با کارایی از منابع محدود استفاده کنند، گفت: باید به دنبال افزایش بهره‌وری باشیم و از رشد ۸ درصدی، ۲و نیم درصد بهروری تامین می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه امروز منابع نفتی که در اختیار مردم و دولت قرار گرفته به نصف رسیده است، افزود: شرایط کشور هنوز هم طوری است که نتوانستیم وابستگی به نفت را کم کنیم.

وی  بر لزوم توجه به بحث سرمایه‌گذاری خارجی، مالیات‌ها تاکید کرد و گفت: مالیات از ۳۳ درصد به ۳۶ درصد افزایش یافته است و منابع داخلی ما باید به کمک منابع خارحی بیایند.

نوبخت با اشاره به نگاه خصمانه آمریکا و تاثیر آن بر سایر کشورها گفت: ما نمی‌توانیم توسعه کشور را به منابع خارجی معطوف کنیم. در کنار نفت و مالیات یک راه دیگر اوراق مالی است.

معاون رئیس جمهوراز پرداخت  ۴۰ هزار میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران خبرداد و گفت: در بودجه سال ۹۲ کشور ۲۲ هزار میلیارد برای بخش عمرانی بود که در سال ۹۵ به ۴۲ هزار میلیارد تومان رسید.

معاون رئیس جمهوربا بیان اینکه هیچ وقت انتقاد نمایندگان مجلس را نادیده نمی‌گیرم، گفت: با کمک و همراهی مجلس، رشد و توسعه کشور محقق خواهد شد.

سخنگوی  دولت با بیان اینکه ۶۶ هزار پروژه نیمه تمام بر دست دولت مانده است،افزود: در دو هفته آینده راه آهن کرمانشاه را افتتاح می‌کنیم که به روش اوراق انجام شده است.

نوبخت ادامه داد: راه آهن همدان، ارومیه، کرمانشاه، رشت و انزلی در اولویت هستند و در جلسه‌ای که هفته گذشته برگزار شد، کریدور شمال و جنوب مورد توجه روسیه قرار گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا سال آینده راه آهن را از انزلی به آستارا اتصال می‎دهیم و باید برای این کار نهضتی بین مسئولان به وجود آید.

وی گفت:  در سازمان برنامه و بودجه به همه استانها نگاه ویژه داریم و استان گیلان هم باید توسعه یابد. نباید وقتی به گیلان پولی تزریق میشود مورد اعتراض سایرین قرار بگیرد. زیرا گیلان هم جزوی از ایران است.

وی گفت: همان طور که می‌گوییم در کل کشور منابع باید به عدالت توزیع شود، انتظار داریم مسئولان هم در استان به عدالت رفتار کنند.

نوبخت افزود: بنده دو قول دادم که یکی زیر ساخت‌های استان و راه آهن استان است و دیگری طرح‌های مربوط به بخش خصوصی و دولتی است.

وی با بیان اینکه تنها چیزی که در حال حاضر وجود دارد مشکلات و کار است، اظهار داشت: ان شالله در اینده نزدیک به صورت نفر به نفر، فرمانداران حرفهای خود را بزنند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: با تمام توان کار می‌کنیم و می‌توانیم کشور را توسعه بدهیم و این قول را خواهم داد که حمایت خود را از دکتر سالاری استاندار گیلان ادامه دهم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.