به گزارش خبرنگار ایرنا مردان و زنان ولایتمدار آستارا امروز شنبه از ساعت 10 صبح با حضور در مقابل سپاه ناحیه آستارا و در صف های منسجم، راهپیمایی 13 آبان را آغاز کردند و با سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در مقابل مصلی نمازجمعه این شهرستان تجمع کردند.
در اجتماع بزرگ راهپیمایان آستارا، آئین های ویژه یوم الله 13 آبان برگزار شد و مردم و مسئولان با همدلی و همراهی، اراده مصمم خود را برای پشتیبانی قاطع از نظام اسلامی به نمایش گذاشتند.
امام جمعه آستارا در جمع راهپیمایان گفت: آمریکا مصداق شیطان بزرگ است و برجسته‌ترین پیام 13 آبان، مبارزه مستمر ملت ایران با استکبار جهانی است.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: خود برتر بینی، تجاوز به کشورهای دیگر، فریبکاری، حمایت از گروه های تروریستی، جنگ افروزی و اختلاف افکنی از ویژگی های آمریکاست و چهره مزورانه آن به جهانیان مشخص شده است.
وی اضافه کرد: جنایات آمریکا با حمایت از گروه های تکفیری و ترویستی، در کشورهای اسلامی ادامه دارد و منجر به منفور شدن چهره استکبار جهانی شده است.
وی با بیان اینکه بدعهدی ها و شیطنت های دولت آمریکا در مذاکرات هسته ای روشن شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری اسلامی ایران، همواره نسبت به بدعهدی آمریکا به خصوص در مذاکرات هسته ای اشاره داشته اند.
حافظ نیا تصریح کرد: توان دفاعی ایران اسلامی قابل مذاکره نیست و کشور ما با اقتدار به تجهیز توان موشکی و نظامی خود ادامه خواهد داد.
در پایان، بیانیه راهپیمایی 13 آبان قرائت و با فریادهای الله اکبر مردم همیشه در صحنه آستارا تایید شد و به آتش کشیده شدن آدمک های نمادین بیگانگان و حرکت مردم بر روی پرچم دشمن از بخش های قابل توجه راهپیمایی دشمن شکن 13 آبان در آستارا بود.
دانشگاهیان آستارا نیز با انتشار بیانیه ای عزم خود را در حمایت از مواضع قاطع نظام اسلامی در رویارویی با استکبار جهانی اعلام کردند.
در بخشی از این بیانیه آمده است؛ سیزدهم آبان یادآور عزم تاریخی ملت بزرگ ایران بر حفظ آرمان های انقلاب و تداوم استقلال طلبی ، استکبارستیزی و اعتلای هویت ایرانی اسلامی خود در برابر زیاده طلبی قدرت‌های بیگانه است و حرکت تاریخی قشر دانشجو و در راس آنها دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 در تقابل با رفتارهای سلطه جویانه آمریکایی ها، نشانی از بیداری همیشگی مردم انقلابی ایران در مقابل ظلم است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.