به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری روز پنجشنبه به مناسبت فرارسیدن 13 آبان روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی در نشستی با اعضای تشکل های دانش آموزی استان گیلان در رشت افزود: تشویق موثر دانش آموزان با بکارگیری همه ظرفیت های معلمان بایستی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تحسین بموقع معلمان و مسئولان آموزش و پرورش می تواند مسیر نوجوان را تغییر دهد، اظهار کرد: از ظرفیت های دیگران نیز بایستی برای تحسین و تشویق دانش آموزان بهره گرفته شود.
استاندار گیلان بیان داشت: در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان لازم است تا شهرداران، دهیاران، شوراهای اسلامی و نخبگان نیز مشارکت کنند و با حضور در مدارس، دانش آموزان درس خوان و زرنگ را تشویق و تحسین کنند.
وی از مسئولان آموزش و پرورش گیلان خواست تا مسابقه های علمی دانش آموزان در مدارس را بمنظور ایجاد انگیزه و فضای رقابتی و فعالیت های ورزشی مورد توجه قرار دهند.

* نیازمند دانش آموزان خودساخته و توانمند هستیم
سالاری در ادامه سخنانش در جمع اعضای تشکل های دانش آموزی استان با بیان اینکه ما نیازمند دانش آموزان خودساخته و توانمند هستیم ، اظهار کرد: دانش آموزان و انسان های توانمند در هر هدف مقدسی حتما موفق خواهند شد.
استاندار گیلان با اشاره به فرارسیدن 13 آبان روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی بیان کرد: هر رسالت اجتماعی در استکبار و ظلم ستیزی به انسان های توانمند نیاز داریم.
وی با بیان این که ضروریست تا دست اندرکاران در توانمندسازی دانش آموزان به صورت جدی برنامه های خوب و موثر داشته باشند، افزود: دانش آموزان توانمند در سربلندی و آینده استان و کشور تاثیر بسزایی دارند.
وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی دانش آموزان وظیفه اصلی و اساسی ما مسئولان است، تصریح کرد: حمایت، برنامه ریزی و مشورت دادن ما به خانواده ها بایستی مورد توجه قرار گیرد.

* هیچ کاری دانش آموزان را از درس خواندن غافل نکند
استاندار گیلان در ادامه این نشست از دانش آموزان خواست تا هیچ کاری آنان را از درس خواندن غافل نکند و با تمام توان برای دانش افزایی خود بکوشند.
وی اظهار داشت: دانش آموزان مصمم باشند تا پس از پایان دوره دانش آموزی انسان های ماهر، اندیشمند، توانمند و فردی موثر در جامعه و آینده کشور باشند.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به حضور همیشگی دانش آموزان و فرهنگیان در مناسبت های مختلف اظهار کرد: این بار نیز فرهنگیان، دانش آموزان همگام با سایر قشرها در راهپیمایی 13 آبان حضوری باشکوه، موثر و بموقع خواهند داشت.
سالاری بیان داشت: حضور باشکوه و بموقع اقشار مختلف در راهپیمایی امسال 13 آبان، پیام جدی نسبت به کسانی است که مواضع غیراصولی، غیرمودبانه و ضد نزاکت بین المللی داشته اند.
در این مراسم هر یک از تشکل های دانش آموزی استان گیلان شامل تشکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، سازمان دانش آموزی، سازمان بسیج دانش آموزی و هلال احمر با بیان معرفی تشکل خود خواسته ها و انتظارات خویش را بیان کردند.
شنبه هفته آینده 13 آبان، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.
استان گیلان بیش از 375 هزار دانش آموز دارد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.