به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد احمدی روز سه شنبه در همایش مصون سازی و پایداری در حوزه صنعت شرق استان گیلان با تاکید بر شناسایی نقاط ضعف و تقویت آن، اظهار داشت: امروز دشمن نسخه های جدیدی از کینه ورزی را در دستور کار قرار داده که در این میان، نقش شناخت و آگاهی مردم در عرصه های مختلف ، خیلی مهم است و باید فراگیر شود.
وی تصریح کرد: دولت ، نقشه راه اقتصاد مقاومتی را سرلوحه برنامه های خود قرار داده و همه تلاش خویش را در موضوع اقتصاد بکار گرفته شده است.
احمدی ادامه داد: در جهان امروز مولفه های سنتی قدرت تغییر کرده و به همین دلیل مقام معظم رهبری، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند تا به مقاوم سازی اقتصادی در حوزه های داخلی کمک شود.
وی گفت: دولت به دیپلماسی و مذاکره اعتقاد دارد و تاکنون از مولفه مذاکره ، امتیازهای زیادی بدست آورده است .
فرماندار لاهیجان با اشاره به اهداف پدافند غیر عامل و تقویت مسائل زیرساختی شهرستان متذکر شد: باید بتوانیم موضوع دوگانه سوزی در خودروها و نانوایی ها را برطرف و نانوایی ها را تشویق به این کار کنیم و از سوی دیگر، راه های دسترسی و جایگاه های سوخت رسانی برای روزهای بحران ها را هموار نماییم.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان نیز در این همایش اظهار داشت: هشت عامل به عنوان تهدید زیست محیطی استان شناسایی شده که در اولویت کار این اداره کل قرار دارد .
امیر مرادی با اشاره به نقش اطلاع رسانی و آگاه سازی در جامعه و توجه به تهدیدهای آینده بویژه برنامه ریزی در بخش انرژی گفت: از هشت میلیارد متر مکعب بارندگی سالانه در گیلان، فقط حدود دو میلیارد مترمکعب جمع آوری می شود .
وی خاطرنشان کرد: کار پدافند غیر عامل توجه به نگرانی ها و دغدغه هایی است که در حوزه های مختلف نظیر محیط زیست و انرژی وجود دارد.
مرادی خاطرنشان کرد: اجرای حدود 300 برنامه طی هفته پدافند غیر عامل در شهرستان های گیلان با همکاری فرمانداران در سه حوزه مدارس ، دانشگاه ها و دستگاه های مختلف پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: در این برنامه ها همه با اصول و مبانی پدافند غیرعامل به عنوان تهدید های غیرنظامی آشنا می شوند و دوره مقدماتی و تخصصی در حوزه هایی که بیشترین تهدیدات وجود دارد، برگزار می شود و سعی شده که آموزش ها بتدریج کامل تر شوند .
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان افزایش اطلاعات در حوزه امنیت، انرژی و زیرساخت ها را مهم دانست و یادآور شد: اطلاع رسانی از طریق رسانه ها برای آشنایی مردم با تهدیدات انجام می شود تا جامعه برای تهدیداتی که در آینده متصور است، آماده باشد.
مرادی تصریح کرد: گیلان در حوزه سازه ها و ساختمان سازی آسیب پذیر است ضمن اینکه بیشترین اولویت استان در زمینه تهدیدات زیست محیطی است و اداره کل پدافند غیرعامل استانداری توانسته به دلیل فعایت هایی که در این حوزه انجام داده، مقام اول کشور را بدست آورد.
6 تا 12 آبان ماه هفته پدافند غیرعامل است.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار :فرهاد نظرپور **انتشاردهنده:کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.