چنگیز شکوری بخشدار مرکزی تالش شامگاه دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اثر باد شدید، بخشی از نهالستان شفارود طولارود این شهرستان دچار آتش سوزی شده بود که با تلاش نیروهای بومی و امدادی مهار شد.
علی درمانی بخشدار اسالم تالش نیز از قطع آب و برق در قسمت هایی از این بخش، به علت شکسته شدن و افتادن چندین درخت در اثر وزش باد شدید خبر داد.
وی بیان کرد: 15 تیم از کارکنان اداره برق، در مناطق مختلف بخش اسالم برای برقراری جریان برق تلاش می کنند.
سیروس هدایت نژاد رئیس اداره برق تالش نیز بیان کرد: شدت باد موجب قطع برق در بسیاری از روستاها شده است اما عوامل این اداره، بدون وقفه برای برقراری مجدد جریان برق تلاش می کنند.
مدیر جهاد کشاورزی تالش نیز از ریزش محصول باغ های کیوی در این شهرستان و وارد آمدن خسارت جدی به باغداران خبر داد.
سید علی موسوی گفت: هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارت وارده بر باغ های کیوی به دست نیامده است، اما شدت باد باعث ریزش محصول نارس کیوی به ویژه در منطقه جوکندان شده است و احتمال افزایش خسارت ها وجود دارد.
باد شدید که سرعت آن در تالش تا 70 کیلومتر بر ساعت تخمین زده شده، موجب شکسته شدن درخت ها، گرد و خاک و کاهش دید افقی شده است و ستاد مدیریت بحران این شهرستان با آمادگی کامل، گزارش های مردمی در خصوص خسارت های باد را پیگیری می کند.
ایستگاه هواشناسی تالش دمای هوای این شهرستان هنگام ارسال خبر را 27 درجه سانتیگراد، سرعت وزش باد را 24 کیلومتر در ساعت، رطوبت هوا را 31 درصد اعلام و وضعیت هوای آن را برای شبانه روز آینده، صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر پیش بینی کرد.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: سید جلال سید محمدی**انتشار دهنده: بابایی
7106 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.