سرپرست هیات کاراته استان گیلان روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در این دوره از رقابتها در اسپانیا ، کاراته کاران گیلانی موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره جهانی شدند.
اسفندیار زیال افزود: بر این اساس و در جریان این مسابقات ، آویشن باقری کاراته کار شایسته گیلان در رده سنی امید موفق به کسب مدال طلا و سارا بهنمیار دیگر کاراته کار گیلانی حاضر در این رقابتها موفق به کسب مدال نقره مسابقات کاراته قهرمانی جهان شدند.
وی اظهار کرد: آویشن باقری در وزن 55 کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفت که در جریان این رقابتها، برابر کاراته کاران روسیه ، قزاقستان ، بلاروس و چین به برتری دست یافت و در دیدار فینال نیز با برتری مقابل کاراته کاری از اسپانیا میزبان این دوره از رقابتها با شایستگی و اقتدار توانست مقام قهرمانی جهان را کسب و مدال طلای این مسابقات را بر گردن بیاویزد.
وی ادامه داد: همچنین سارا بهمنیار دیگر کاراته کار گیلانی حاضر در این دوره از رقابتها در وزن 50 کیلوگرم رده سنی امید به مصاف حریفان خود رفت که توانست برابر کاراته کارانی از کشورهای دومینکن ، پرو ، مراکش و آلمان به برتری برسد و به فینال راه یابد که در این مرحله مقابل حریف قدرتمندی از کشور میزبان قرار گرفت و با شکست برابر این رقیبش ، مدال نقره را برای تیم ملی ایران به ارمغان آورد.
سرپرست هیات کاراته استان گیلان اضافه کرد: سارا بهمنیار در دوره گذشته رقابتهای کاراته قهرمانی رده های سنی جهان مدال برنز را کسب کرده بود که در رقابتهای سال جاری خوشبختانه به مدال نقره دست یافت.
زیال خاطرنشان کرد: علاوه بر حضور این 2 کاراته کار زبده ، الیاس محمدزاده دیگر کاراته کار گیلانی به همراه تیم ملی کاراته رده سنی امید ایران در رقابت های جهانی حضور یافته بود.
وی ادامه داد: همچنین سعید حسنی پور از گیلان به عنوان مربی تیم ملی کاراته امید پسران و فاطمه قاسمی نیز از گیلان به عنوان مربی تیم ملی کاراته امید دختران ایران در رقابت های جهانی حضور داشتند.
وی گفت: مسعود رهنما مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان که تنها ایرانی عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی کاراته است ، به عنوان ناظر در کلاس ارتقاء داوری جهانی و همچنین رقابت های رده های سنی جهان حضور داشت.
سرپرست هیات کاراته استان گیلان در ادامه گفت: تیم ملی کاراته رده های سنی ایران در پایان مسابقات قهرمانی جهان با کسب 2 مدال طلا ، 2 مدال نقره و 6 مدال برنز مقام پنجم جهان را به خود اختصاص داد.
وی اضافه کرد: دهمین دوره رقابت های کاراته قهرمانی رده های سنی نوجوانان ، جوانان و امید قهرمانی جهان از روز چهارشنبه سوم آبان ماه در شهر تنریف کشور اسپانیا آغاز شده بود.
خبرنگار: حسین مجرد**انتشار دهنده: بابایی
7285 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.