در هشتمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت طرح الزام تهیه برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری رشت ۱۴۰۱ بحث و بررسی شد.

به گزارش ایلنا از رشت، در هشتمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت طرح الزام تهیه برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری رشت ۱۴۰۱ بحث و بررسی شد. در این طرح که الزام وزارت کشور است، شهرداری ها می باید برنامه ۵ساله را تدوین و بر اساس افق ۵ساله می باید بودجه های هر پروژه را تدوین نمایند. این طرح می باید به تصویب اعضای شورا برسد.

همچنین در این نشست، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا یاد اهورای ۳ساله را که قربانی کودک آزاری قرار گردید گرامی داشت.

عاقل منش افزود: متاسفانه مدتی است در کشور شاهد حوادث ناگواری برای کودکان هستیم که نشان می دهد ریشه این معضل تزلزل در بنیان خانواده است.

وی یاد اهورای ۳ساله را گرامی داشت و تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم نسبت به کاهش این حوادث کمک کرده و ضمن آسیب شناسی معضلات اجتماعی، کمک کنیم تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

عاقل منش همچنین از همه فعالان اجتماعی، روانشناسان و جامعه شناسان خواست تا با بررسی آسیب هایی که گریبان فرزندان طلاق را می گیرد، در حوزه مددکاری اجتماعی تلاش شود تا این نوع مشکلات  کاهش یابد.

وی تاکید کرد: تعلیم و تربیت، آموزش به خانواده و سبک زندگی دینی اسلامی، نقش موثری در احیای خانواه‌ها دارد. بحران هویتی که اکنون گریبان خانواده های جوان را گرفته و بنیان خانواده را نشانه گرفته است، منجر شده شاهد رشد آسیب های اجتماعی در خانواده ها باشیم.

عاقل منش، در بخش دیگری از سخنان خود درمورد دغدغه کارکنان در مورد تاخیر در پرداخت حقوق گفت: کمتر از یکماه از فعالیت شهردار جدید می گذرد و در همه جلسات شورا و مشخصا کمیسیون بودجه، اعضای شورا تلاش دارند این مرحله گذار طی شده و با برنامه ریزی مشکل درآمدی شهرداری حل شود.

عاقل منش در مورد دستور جلسه کمیسیون گفت: طرح الزام آور برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری رشت ۱۴۰۱ دستور جلسه امشب است.

 ویسی، کارشناس مرکز مطالعات شهرداری رشت نیز در توضیح این برنامه گفت: برنامه راهبردی توسعه شهری پاسخی به نیاز مدیریت شهری در کشور در مورد تدوین برنامه ای فراگیر است. این برنامه مسیر توسعه رشت را تا پایان دهه ۹۰ تعیین می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.