فرماندار صومعه سرا گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی شهرستان انباشت زباله های مناطق روستایی و مسافران در حاشیه جاده ها و تخریب چهره شهرستان است.

به گزارش ایلنا علی فتح اللهی در جلسه مشترک کمیته پسماند و کمیته ساماندهی متکدیان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد به جلسه چند روز گذشته استاندار در خصوص پسماند اشاره کرد و گفت:برکسی پوشیده نیست که زباله‌ها چه بلایی می‌توانند بر سر محیط زیست و خانواده ها بیاورند.

وی ‌آلودگی آبهای سطحی و زیر زمینی ، آلودگی منابع غذایی و بیماری دام و طیور را فقط جزیی از عواقب زباله ها دانست و تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی شهرستان انباشت زباله‌های مناطق روستایی و مسافرین در حاشیه جاده ها و تخریب چهره شهرستان است.

فتح اللهی از تولید انرژی بوسیله زباله در کشورهای توسعه یافته سخن گفت و افزود: این در حالی است که در کشور ما زباله به یک معضل تبدیل شده است.

فرماندار صومعه سرا از عدم اهتمام جدی ادارات و مردم در بحث تفکیک از مبدا زباله گله کرد و بیان داشت:در بازدیدی که از یک کارخانه کارتن‌سازی درشهرک صنعتی داشتیم مواد اولیه آن مواد کاغذی بازیافتی بود که برای بدست آوردن آن با مشکلات مختلفی مواجه بودند و این در حالی است که ۹۰ درصد زباله ادارات کاغذ و فراورده های کاغذی است.

فرماندار صومعه سرا اظهار داشت: شهرداران باید گزارشی واقعی از کارها و اقدامات انجام شده ارائه دهند تامشخص شود واقعا تفکیک زباله در شهرستان چند درصد است وبه چه نحوی صورت میگیرد و چه آموزشهایی تاکنون انجام شده وبرنامه های آتی خود را بیان کنند.

وی در ادامه با اشاره به معضل حیوانات ناقل بیماری مانند سگها و... عنوان کرد:در مواقع خلوت و مکانهای کم تردد خطر حمله شغالها و سگ ها را به انسان داریم و در حال حاضر وجود بیش از حد این حیوانات شرایط بدی را در شهرستان رقم زده و از آنجایی‌که جان انسان برای ما ارزشمندتر از هرچیزی است باید اقدامات جدی در بحث ساماندهی و جمع آوری حیوانات ناقل بیماری انجام شود.

به گفته این مسئول باید تصمیمات درست واجرایی باتوجه به امکانات موجود اخذ شود و مشارکت تمام اقشار اعم از اصناف، دانش آموزان، فرهنگیان ،کشاورزان و... میتواند برای رفع این معضل کمک شایانی نماید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.