به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین لطف اله عبدالهی با اشاره به تصمیمات این شورا در نحوه برگزاری آئین های مربوطه از سوی هیأت های مذهبی در این شهرستان اظهار داشت: این شورا ظرفیتی مهم و تاثیر گذار در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه است و همه باید به دقت مصوبات و تصمیمات این شورا در حوزه کاری خود را دنبال و اجرایی کنند تا شاهد نتایج آن در راستای ارتقای فرهنگ جامعه باشیم.
وی ترویج فرهنگ سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد تاکید رهبری را یکی از راهبردهای شورای فرهنگ عمومی دانست و افزود : سبک زندگی ایرانی و اسلامی باید در جامعه نهادینه شود و نقش دستگاه های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه ها در این زمینه سنگین است و باید به دقت این مهم را مد نظر داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی افزود: در عصر غیبت، ما عاشورائیان رسالت مهمی بر عهده داریم و با بکار گیری دو بال سرخ عاشورا و سبز مهدویت باید تلاش نمائیم تا مسائل فرهنگی جامعه آسیب نبیند.
فرماندار رضوانشهر نیز در این نشست، فرهنگ را زیر بنای توسعه دانست و افزود: نقش فرهنگ در مبارزه با توطئه های دشمنان در همه ابعاد تاثیر گذار است و همه باید در این مسیر به وظایف خود عمل کنند.
عسگرحسنی پور با تاکید بر لزوم حمایت از برنامه های فرهنگی گفت: از برنامه های فرهنگی با رویکرد تقویت ارزش ها و بنیان فرهنگ و سنت منطبق با سبک زندگی اسلامی حمایت می شود و همه مکلف به حمایت و پشتیبانی از این برنامه ها که موجب ارتقای فرهنگ جامعه می شوند، هستند.
وی تصمیمات شورای فرهنگ عمومی را برای از بین بردن سنت ها و آداب و رسوم ناروا موثر دانست و اظهار کرد: خروجی این نشست ها باید بنایی برای تقویت ارزش ها و ترویج فرهنگ اسلامی و الهی در زندگی مردم باشد تا مردم از مزایای آن بهره مند شوند.
وی با اشاره به بهره گیری از اثرات مثبت جلسات در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه گفت: برای رفع کاستی های موجود مبنی بر مقابله با تهدیدات فرهنگی ناگزیر به استفاده از فرهنگ علوم قرآنی و اهل بیت علیه السلام هستیم.
نشست شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر روز یکشنبه با حضور فرماندار، امام جمعه رضوانشهر و اعضای این شورا با موضوع نقش قیام عاشورا در مقابله با نفوذ فرهنگی و آسیب های اجتماعی و ساماندهی و تمرکز هیأت های مذهبی برگزار شد.
مجید شافعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر نیز در این جلسه گزارشی از روند پیگیری مصوبات قبلی ارائه کرد.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.
خبرنگار : گواهی **انتشار دهنده : بابایی
7293 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.