به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان افزود: اگر مدیری برای مردم کار نکند، پس از دو بار تذکر، حتی اگر وزارتخانه متبوعش او را بخواهد، من نمی خواهم.
سالاری با بیان اینکه فضای کنونی گیلان امن نیست، اظهار کرد: در حال حاضر ، حتی گیلانی ها حاضر به سرمایه گذاری در استان نیستند.
وی تصریح کرد: سرمایه گذار را به هر دلیلی نباید فراری بدهیم و اگر تعارضی بین محیط زیست و سرمایه گذاری وجود دارد، راهکار آن ارائه شود و در صورتی که دستگاه های اجرایی مانع باشند، با جدیت برخورد می کنم.
سالاری افزود: قانون می گوید فضای کسب و کار را امن کنید و همه بایستی در این راستا، حرکت کنیم، از بانک ها نیز انتظار دارم برای بحث سرمایه گذاری و فعال سازی واحدهای تعطیل و نیمه تمام با جدیت ورود کنند.
وی گفت: مدیان بایستی هفته ای یکبار را به حضور در شهرستان ها اختصاص دهند و مشکلات مردم را از نزدیک لمس کنند.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه هدفمان از این جلسه برنامه راهبردی پنح ساله با برش یک ساله است، گفت: باید با عدد و آمار حرف بزنیم، فاصله با آنچه می خواهیم برسیم، اختیارات ، اصلاح قوانین و استفاده از ظرفیت های ملی باید مشخص باشد.
وی گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب یک برنامه عملیاتی و نقشه راه می خواهیم که عملکردمان درنهایت ما را به اهداف می رساند.
سالاری با بیان اینکه باید نیازها و امکانات هر حوزه را استخراج کنید، درباره بخش آب شرب شهری، روستایی و آب مورد نیاز صنعت گفت: در هر حوزه ای اولویت بندی در کارها انجام شود تا براساس برنامه زمانبندی ، مشخص شود چه کارهایی صورت گیرد.
وی گفت: وضعیت برق مناطق استان نیز نگران کننده است که همکاران مان از قبل پیگیر بودند و اکنون نیز ادامه دارد.
سالاری درباره مسکن روستایی نیز تصریح کرد: در طراحی های جدید وظیفه دولت این است که طرح های الگویی، تعریف و برای کاهش مصرف انرژی و رونق صنعت ساختمان تلاش شود.
وی همچنین به حوزه کشاورزی اشاره و بیان کرد: درآمدی که در حال حاضر از اراضی شالیکاری کسب می شود، معاش زندگی کشاورزان را تامین نمی کند و باید با راهکارهایی، بهره وری افزایش یابد.
خبرنگار: مریم سلیمانی**انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.