امیر سیامک مشیری روز شنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت : با توجه به اینکه صومعه سرا از کانونهای تولید برنج در گیلان است برای حمایت از کشاورزان ، 6 تن بذر شلتوک اصلاح شده و نهاده های کشاورزی اعم از کود شیمیایی و سم علفکش در بین کشاورزان توزیع شده است .
وی با اشاره به اینکه جمعیت دامی شهرستان صومعه سرا نیز بالغ بر 30 هزار راس دام سنگین و سه هزار و 500 راس دام سبک است تصریح کرد : شرکت تعاونی کشاورزی دامداران مقدار 456 هزار لیتر شیر از دامداران شهرستان جمع آوری کرده است .
وی یکی از مهم ترین اهداف شبکه تعاون روستایی را خدمت رسانی به روستاییان و اعضای تعاونی ها برشمرد و افزود : مقدار 465 تن، خوراک دام نیز در بین دامداران شهرستان توسط شرکت تعاونی کشاورزی دامداران توزیع شده است .
مشیری همچنین اظهار داشت : 175تن خوراک طیور در بین مرغداران شهرستان توسط شرکت تعاونی کشاورزی مرغداران توزیع شده است .
رئیس اداره تعاون روستایی صومعه سرا در ادامه از توزیع 105 هزار کیسه 40 کیلویی آرد در این شهرستان خبر داد .
مشیری تصریح کرد : در راستای سهولت در توزیع آرد 105 هزار کیسه آرد و 1200 کیسه سبوس نانوایی دراختیار نانوایی های شهرستان صومعه سرا قرار گرفته است .
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت و قابلیت های کشاورزی شهرستان صومعه سرا ، تشکل های روستایی و کشاورزی بزرگترین گام را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.
به گفته وی ، تعاونی روستایی در ایام پایانی سال به منظور تنظیم بازار میوه 40 تن میوه که شامل 16 تن سیب و 24 تن پرتقال را در سطح شهرستان توزیع می کند .
وی با اشاره به اینکه برای 12 تشکل ، کارگاه آسیب شناسی و کارآمدسازی برگزار کرده ایم افزود : بدهی تسهیلات معوقه10 شرکت تعاونی روستایی به بانک کشاورزی در اجرای مصوبه بخشودگی جرائم و دیرکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مبلغ 996 میلیون ریال پرداخت شده است .
وی در ادامه تصریح کرد : برگزاری مجامع برای شرکتهای تعاونی تحت پوشش ، حضور در نمایشگاه صنایع دستی با مشارکت شرکت تعاونی زنان ،برگزاری دوره های آموزشی برای اعضاء و ارکان تعاونی،تولید قارچ خوراکی توسط شرکت تعاونی زنان ، از دیگر فعالیت های تعاونی روستایی بوده است .
به گزارش ایرنا ، اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی شهرستان صومعه سرا ، 11 شرکت تعاونی روستایی ، سه شرکت تعاونی کشاورزی، تعاونی زنان روستایی ،و6 تعاونی تولید روستایی و نظام صنفی کارهای کشاورزی را تحت پوشش تشکل های خود دارد .
شهرستان صومعه سرا با وسعتی حدود 564 کیلومتر مربع از سه بخش مرکزی ، تولمات و گوراب زرمیخ با دارا بودن بیش از 140 هزار نفر جمعیت در 25 کیلومتری غرب گیلان واقع شده است .
خبرنگار: فرزاد حسن پور **انتشار دهنده: بابایی
7292 / 6030 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.