رئیس هیات تکواندو استان گیلان روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پور رهنما ورزشکار شایسته گیلانی توانست با غلبه بر تمامی رقبای خود ، مقام قهرمانی رقابتهای پاراتکواندو جهان را در انگلیس کسب کند.
محسن سترگی افزود: این ورزشکار شایسته گیلانی علاوه بر کسب مقام قهرمانی جهان ، عنوان فنی ترین تکواندوکار این دوره از رقابتها را نیز به خود اختصاص داد.
وی ادامه داد: مهدی پوررهنما در جریان رقابتهای جهانی در وزن 75- کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفت در اولین دیدار ایلیا ویلکوف از روسیه را با نتیجه 30 بر هشت شکست داد.
وی بیان کرد: این تکواندوکار شایسته ایران سپس برابر گابریل گاراگارزا اسپانیایی قرار گرفت و تا پایان راند نخست هفت بر صفر از حریفش جلو بود که با انصراف نماینده اسپانیا ، پیروز و راهی مرحله بعد شد.
وی اضافه کرد: پوررهنما در سومین مبارزه به مصاف ولادیمیر فئوفانو از روسیه رفت و 23 بر 10 او را شکست داد و به فینال راه پیدا کرد و در فینال نیز مگمدزاگیر ایسالدیبیروف از روسیه را با نتیجه 28 بر 17 مغلوب خویش ساخت و با کسب مدال طلا 100 امتیاز به رنکینگ المپیکی خود اضافه کرد.
رئیس هیات تکواندو استان گیلان خاطرنشان کرد: هفتمین دوره مسابقات پاراتکواندو قهرمانی جهان با حضور 257 تکواندوکار از 59 کشور در سالن کاپرباکس آرنا لندن برگزار شد که به نفرات اول 100 امتیاز، نفرات دوم 60 امتیاز و نفرات سوم 36 امتیاز در راستای کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو تعلق می‌گیرد.
مهدی پوررهنما متولد سال 1374 است . وی از سن هفت سالگی زیر نظر غلامحسن خداپرستی در رشته تکواندو مشغول به فعالیت شد و تاکنون افتخارات بسیاری را کسب کرد.
مدال طلای جهانی امریکای جنوبی سال 1391 ، طلا جهانی روسیه سال 1393 ،طلای تکواندو آسیا چین تایپه ، نقره تکواندو جهانی 1389 ، برنز مسابقات باکو سال 1388 مدال طلای پارا تکواندو آسیا در کره جنوبی و مدال طلای پارا تکواندو آسیا در فیلیپین از جمله افتخارات کسب شده توسط این ورزشکار گیلانی است.
خبرنگار: حسین مجرد**انتشار دهنده: بابایی
7285 /6930
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.