به گفته مشاور کمیسیون عمران شورای اسلامی رشت حرکت و رانش زباله در بیش از 300 متر در سراوان تا حدودی غیرطبیعی است و باید احتمال حرکت پوسته زمین نیز بررسی شود.

به گزارش ایلنا حرکت و رانش زباله در این حد متراژ تا حدودی غیر طبیعی است و با توجه به جوان بودن  کوهها در امامزاده هاشم و... باید احتمال حرکت پوسته زمین نیز بررسی شود .

مهیار عربانی با اشاره به اینکه باید در اجرای پروژه پایداری زباله دقت شود و ممکن است به جای پایدار کردن زباله ایجاد یک سد در مقابل زباله ها بیشتر کارساز باشد گفت: نخستین قدم این است که در ابتدا مسئول چنین اقداماتی مشخص شود و بدانیم در انجام کارها چه کسی مقصر این کار است.

عربانی با تاکید بر اینکه مخاطرات این قضیه باید بررسی شود گفت: نباید کدخدامنشانه اقدام کرد و مشاور این کار باید تمام جوانب را در نظر بگیرد و به‌عهده مشاور پروژه است و باید طرح‌های کوتاه مدت و اضطراری را انجام دهد .

مشاور کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: متاسفانه در شرایط فعلی اگر کسی هم بخواهد از روی دلسوزی نظری بدهد جبهه گیری می کنند. سازمان پسماند باید تقویت شود تا بتواند از عهده کارهایش برآید.

مدیر عامل پسماند شهرداری رشت در ادامه جلسه گفت: جاده دسترسی به سلول بهداشتی دفن زباله وجود ندارد.

علیرضا حاجی پور  با بیان اینکه ما راهکار داریم ولی اعتبار نداریم  افزود: ما امکانات لازم را در اختیار نداریم طرح ما آماده است ولی تا زمانی که اعتبار لازم به سازمان تخصیص داده نشود نمی توانیم کاری انجام دهیم .

حاجی پور با اعلام اینکه علت تاخیر احداث زباله سوز سیاستهای استان بود گفت: توناژ زباله رشت روزانه۷۵۰ تن است و متاسفانه شهرداری رشت پولی در این زمینه پرداخت نمی کند.

19

مشاور پروژه لندفیل سراوان  نیز در این جلسه گفت : برنامه های ما در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی شده است و در رانش اخیر زباله ها بیش از 300 متر جابجا شده اند و یک ناپایداری در پشته‌های زباله دیده می شود.

مهران کریم پور افزود: بحث نگهداری پشته های زباله در بخش کوتاه مدت برنامه ریزی شده است. بنابراین نیاز به تجهیزات مدرن جهت کوبیدن زباله و... احساس می‌شود و در حال حاضر اداره پسماند شهرداری رشت چنین امکاناتی در اختیار ندارد و باید با ورود پیمانکار  به بحث پایدارسازی پشته‌ها بپردازیم و در شرایط فعلی نیازمند یک متمم بودجه به منظور رفع مشکل ایجاد شده هستیم.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.