محمدرضا نازک کار روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی مدت یاد شده؛ 366 هزار و 709 سفر به مقاصد داخل و خارج استان توسط ناوگان حمل ونقل عمومی عزیمت کردند.
وی تصریح کرد: از این تعداد یک میلیون و 121 هزار و435 نفر مسافر در قالب سفر درون استانی و تعداد یک میلیون و 700هزار و236نفر در قالب سفر برون استانی جابجا شده‌اند.
وی بیان کرد: طی شش ماه امسال ؛ از مجموع سفرهای انجام یافته ، 54هزار و87 سفر توسط اتوبوس ،302 هزارسفر با مینی بوس و سواری و بقیه بصورت دربستی از ناوگان حمل و نقل عمومی استان انجام شده است.
نازک کار گفت: شهرستان های رشت با جابجایی یک میلیون و 509هزار و 977 نفر ،انزلی با 223 هزار و 659 نفر و لاهیجان با 188 هزار و 229 نفر بالاترین آمار جابجایی مسافر را به خود اختصاص داده اند.
وی تصریح کرد: در راستای ارتقای خدمات بخش حمل و نقل و دسترسی سریع مسافران به مراکز تهیه بلیت بویژه از طریق اینترنت در شش ماه امسال بالغ بر 35 هزار نفر اقدام به تهیه بلیت کردند .
** حمل افزون بر چهار میلیون تن کالا از گیلان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در ادامه از حمل بیش از چهار میلیون تن کالا طی شش ماه نخست امسال از استان خبر داد.
وی اظهار کرد: طی مدت یاد شده؛ چهار میلیون و 400 هزار تن کالا از استان گیلان حمل شد که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2.3 درصد رشد نشان می دهد.
وی تصریح کرد: با مقایسه عملکرد شهرهای مهم استان ، شهرستان رشت با جابجایی بیش از یک میلیون و 640 هزار تن کالا رتبه اول را به خود اختصاص داده و پس از آن شهرستان های بندرانزلی و رودبار رتبه های دوم و سوم رابه دست آوردند.
وی عمده ترین کالاهای حمل شده طی شش ماه امسال را شامل انواع آهن آلات، سیمان ، فرآورده های نفتی و گندم عنوان کرد.
11 هزار و 726 دستگاه در ناوگان بخش حمل ونقل عمومی فعال هستند که از این تعداد پنج هزار و 391 دستگاه سهم ناوگان باری استان می باشد .
خبرنگار: مریم سلیمانی**انتشار دهنده : بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.