محمد رضا روشنی روز سه شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این عقاب که به علت برخورد با موانع فیزیکی از ناحیه بال آسیب دیده و در محدوده شهرک عباس آباد آستارا کشف شده بود ، اکنون در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل این شهرستان نگهداری می شود و بعد از بهبودی به طبیعت باز گردانده خواهد شد.
وی بیان کرد: در سال جاری 12 قطعه پرنده مصدوم، توسط دوستداران طبیعت برای تیمار به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داده شده است.
وی با تقدیر از تلاش ماموران یگان حفاظت محیط‌ زیست آستارا در پایگاه اورژانس محیط‌ زیست و شهروندان طبیعت دوست این شهرستان، گفت: این مرکز درمانی با یک دامپزشک و 2 همیار تجربی فعال است و پرندگانی نظیر پلیکان، قو، شکاری، حواصیل، اگرت، باکلان بزرگ، مرغابی سرسبز، خوتکا و جغد در آن تحت درمان قرار می گیرند.
عقاب جنگلی پرنده ای چالاک با بدنی کشیده و سر و منقاری کوچک است و در نزدیک آب زندگی می کند و بیشتر در مناطق پر درخت و دور افتاده با فضاهای باز دیده می شود و از نوع گونه های مهاجر و حمایت شده است و سرعت پرواز آن به 60 کیلومتر در ساعت می رسد.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از گونه های متنوع پرندگان و حیات وحش برخوردار است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.