به گزارش ایرنا، مسعود رهنما عصر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش بیان کرد: رتبه پنجم گیلان در حالی است که استان در زمینه سرانه ورزشی رتبه 17 کشور را دارا است .
وی در ادامه بدون ذکر میزان اعتبارات از شش برابر شدن اعتبار اداره کل ورزش و جوانان گیلان از سال 92 تاکنون خبر داد و اظهار کرد: در این زمینه زحمات زیادی کشیده شد تا این افزایش را داشته باشیم.
رهنما همچنین در خصوص پایگاه قهرمانی ورزش گیلان گفت : تاکنون حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای احداث این پایگاه هزینه شده است.
وی در ادامه به اجرای 190 برنامه ورزشی از جمله افتتاح پایگاه قهرمانی ، آغاز غربالگری سلامتی و تندرستی ، گلباران مزار شهدا اشاره کرد .
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ورزش را از عوامل بازدارنده ناهنجاری های جامعه و موثر در پیشگیری از بیماری ها خواند و بر لزوم فرهنگسازی برای آن تاکید کرد.
رهنما با انتقاد از آیین نامه فدراسیونهای ورزشی بیان کرد یکی از عوامل عدم موفقیت ورزشکاران ایرانی در مسابقات مهم آیین نامه های فدراسیونها و انتخابات هیاتهای ورزشی است که با توجه به چهارفصل بودن و وسعت کشور، زشت است که فقط در چهار رشته در کشور مدال المپیک و در گیلان نیز فقط در یک رشته مدال المپیک کسب کرده ایم.
مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان گیلان در مورد اظهار نظر و انتقاد یکی از نمایندگان‌مجلس برعلیه وی گفت : نمایندگان محترم مجلس علاوه بر قانونگذاری ، ناظر هم هستند و حق اظهارنظر دارند اما در جایگاه قضاوت نیستند.
رهنما اضافه کرد اگر در اظهارنظر مواردی باشد که بتوانیم از آن استفاده کنیم به طور حتم این کار را انجام خواهیم داد.
هر ساله از روز 26 مهر ماه تا دوم آبان هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است.
خبرنگار: مجرد**انتشار دهنده: بابایی
7285/6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.