معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه مردم مسلمان و غیرمسلمان از سراسر عالم برای شرکت در مراسم اربعین حضور پیدا می‌کنند، گفت: این مراسم نمایشی از حرکت مذهبی مردم و اجتماع محبین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

به گزارش ایلنا از رشت، علی وارسته در جلسه ستاد اربعین حسینی شهرستان اظهار داشت: با اشاره به اتفاقات سیاسی اخیر در جهان، دولت تدبیر و امید و حاکمیت نظام اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری با حمایتی که در بحث برجام کردند باعث ارتباط و مذاکرات با کشورهای دنیا و تغییر نگرش دنیا نسبت به ایران شده است.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه معاهدات بین‌المللی یک تعهد عادی نیست که بتوان از آن ساده گذشت، تاکید کرد: زبان دیپلماسی یک زبان خاص است ولی وقتی منافع ملی و عمومی به خطر می افتد با کسی معامله نخواهیم کرد.
 
وی تروریست خواندن سپاه توسط امریکا در حالی که خود عامل ایجاد تروریست است را مضحک خواند و گفت: دل‌های مسئولان در مورد منافع ملی یکی است، حکومت امریکا باید بداند که بی توجهی به تعهدات بین‌المللی از جمله برجام بی کفایتی خودشان نشان می‌دهند.

وارسته ادامه داد: خود آمریکاهای معتقدند ترامپ بی کفایت‌ترین رئیس جمهوری در تاریخ این کشور است.
 
وی با اشاره به ایستادگی امام حسین (ع) در برابر ظلم و واقعه روز عاشورا گفت : اگر منافع ملی و نظام به خطر بیفتد همه ما در راه حفظ ارزشها ایستادگی می‌کنیم .

وارسته با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به همایش اربعین حسینی به عنوان نماد اسلامی و بزرگترین تجمع انسانی جهان گفت: امسال بالغ بر شش هزار نفر برای مراسم اربعین سهمیه شهرستان رشت تعیین شده است . 

معاون فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به اینکه حضرت امام حسین(ع) در واقعه عاشورا از تمام هستی خود گذشت، اظهار کرد: یکی از اقدامات در این راستا کمک کردن به موکب های اربعین است و مردم باید در حد توان خود به زائرین امام حسین(ع) در اربعین کمک کنند.

این مقام مسئول افزود: آیین بزرگداشت اربعین حسینی نشان از ارتباط مردم با اهل بیت(ع) و ولایت دارد که همه مردم مسلمان و غیر مسلمان از سراسر عالم برای شرکت در این مراسم حضور پیدا می کنند و این مراسم نمایشی از حرکت مذهبی مردم و اجتماع محبین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.