ابوالفضل باقری منش روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان با بیان این که ترافیک کشورمان نسبت به کشورهای پیشرفته پایین است، افزود : اگر مردم و سازمان ها برای امور خود از خدمات پستی استفاده کنند ، مزایای زیادی شامل شان می شود
وی کاهش تردد و ترافیک خودروها ،کاهش هزینه و مدیریت زمان و در نهایت بالا رفتن بهره وری را از جمله مزایای انجام کارها از طریق پست عنوان کرد.
باقری منش با اشاره به نقش پست در مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: با پیشرفت هایی که در عصر حاضر، در حوزه فناوری شده،ما نیز در حوزه پست بایستی پاسخگوی مردم باشیم.
وی یکی از اقدامات پست برای به روز شدن و توانایی برای خدمات به مردم را آموزش خواند و گفت: آموزش نیروی انسانی را به صورت اختصاصی و عمومی بر اساس برنامه در استان انجام می دهیم.
وی تصریح کرد: در همین راستا، 50 درصد دهیاران و کارشناسان شهرداری به تعداد 700 نفر برای سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور آموزش دیده اند.
باقری منش اضافه کرد: همچنین در مجموع 80 هزار ساعت برای طرح سیستم یکپارجه سازی مدیریت املاک کشور( سیماک) طی یک سال گذشته در استان به افراد مربوطه با این طرح آموزش دیده اند.
وی در ادامه به راه اندازی چندین سرویس مهم پستی در استان اشاره و بیان کرد: سرویس ویژه فرودگاهی، خط زمینی ویژه، پست من و صندوق شخصی هوشمند از جمله سرویس های راه اندازی شده در استان طی شش ماه اخیر می باشد.
وی با اشاره به اجرای پروژه سامانه نشانی یکسان و استاندارد ملی ایرانیان ( جی نف) گفت: در حال حاضر کد جی نف در شهرهای رشت، لاهیجان و انزلی بارگذاری شده است.
مدیرکل پست گیلان همچنین از پروژه استعلام میان دستگاهی املاک کشور در استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مردم به جای مراجعه به 28 دستگاه مربوطه به املاک از طریق این خدمت پستی می توانند نسبت به املاک خود استعلام بگیرند.
وی در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه جامع رسیدگی به غرامات پستی تصریح کرد: با این سامانه الکترونیکی اگر مرسوله پستی دچار آسیب شد، شرکت پست موظف است پس از ابلاغ، ظرف 48 ساعت غرامت افراد خسارت دیده را پرداخت کند.
باقری منش به امور نیابتی شرکت پست گیلان نیز اشاره و بیان کرد: کارت هوشمند ملی یکی از امور نیابتیست که بر همین اساس، 260 هزار کارت طی شش ماه نخست سال 95 و 80 هزار کارت طی شش ماه نخست امسال در استان ثبت نام شده است.
وی با بیان اینکه براساس آمار 600 هزار ثبت نام نشده در سال 96 داریم ، تصریح کرد: تا کنون طی شش ماه گذشته 250 هزار کارت هوشمند تحویل مردم شده است.
680 واحد پستی در گیلان وجود دارد که 51 واحد دولتی و مابقی خصوصی است.
از پانزدهم تا 21 مهر هفته پست و 17 مهرماه به عنوان روز جهانی پست نامگذاری شده است.
از تعداد دفاتر پستی خصوصی 235 دفتر پیشخوان شهری و 393 دفتر آی سی تی روستایی است.
خبرنگار : مریم سلیمانی**انتشار دهنده: بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.