به گزارش خبرنگار ایرنا، شاهرخ یوسف زاده چابک روز پنجشنبه به مناسبت فرارسیدن روز جهانی غذا در مراسم تجلیل از واحدهای تولیدی برتر در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در رشت اظهار کرد : متوسط عمر مود انتظار گیلانی ها در شروع انقلاب، 54 سال بود اما در زمان حاضر به 74 سال رسیده است.
وی با بیان این که افزایش عمر موجب شده تا یک سری از بیماری ها پا به عرصه بگذارند، افزود: در گذشته بیماری های واگیر از جمله طاعون، سل و جذام قربانیان زیادی از انسانها می گرفت اما با پیشرفت های علمی امروز این بیمار یها به نحوی مهار شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان خاطر نشان کرد: اما امروز با توجه به افزایش طول عمر و تغییر سبک زندگی مردم و تغییر ذائقه آنان به سمت غذاهای چرب تر، شیرین تر و پرکالری بیماری های غیرواگیر مطرح است.
وی اظهار داشت: امروز شیوه تغذیه نامناسب زمینه سازی برای بروز بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها است که همه ما باید برای پیشگیری از بروز این بیمارهای ها به سبک زندگی توجه جدی داشته باشیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان اضافه کرد: همانطوری که بشر توانست بیماری های واگیر را کنترل کند، مطمئنا با عزم، کسب اطلاعات و گسترش دانش خواهد توانست بیمارهای غیرواگیر را نیز تحت کنترل قرار دهد.
وی افزایش سطح آگاهی مردم را در ارتقاء سلامت در جامعه بسیار مهم دانست و یادآور شد: رسانه ها در کنار دست اندرکاران متولی سلامت با اطلاع رسانی از شیوه های درست تغذیه ای و سبک زندگی نقش مهمی در کنترل بیماری های غیرواگیر دارند.
در این مراسم با حضور غلامرضا اصغری معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و داروی کشور ، 10 کارخانه واحد تولیدی، یک مسوول فنی برتر واحدهای تولید، غذایی و بهداشتی و سه کارشناس نظارت بر مواد غذایی شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های بندرانزلی، صومعه سرا و رودبار تجلیل شدند.
16 اکتبر مصادف با 24 مهر ماه روز جهانی غذا است.
شعار امسال روز جهانی غذا، اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت نام گرفته است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.