به گزارش خبرنگار ایرنا ، یونس رنجکش عصر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرداری آستارا گفت: لایروبی و پاکسازی سطح رودخانه های شهرستان برای جلوگیری از طغیان آنها تا فردا عصر باید توسط دستگاه های متولی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه در سیل اخیر به 861 واحد مسکونی در شهرستان آستارا بالغ بر 20 میلیارد ریال خسارت وارد شد، افزود: مدیران اجرایی در این شهرستان هنگام وقوع سیل باید از تمام توان خود و تجهیزات دستگاه ها برای مدیریت بحران استفاده کنند.
وی با تاکید بر لزوم اجرا شدن طرح هدایت آب های سطحی در آستارا اضافه کرد: با بارش باران شاهد آبگرفتگی در بسیاری از نقاط شیب دار شهر هستیم و این امر ناشی از افزایش دبی رودخانه های خواجه کری و آستاراچای است.
وی ادامه داد: درختان حاشیه رودخانه ها هم در صورت تشدید وضعیت بحران با نظر کارشناسان ستاد مدیریت بحران باید قطع شوند.
وی با اشاره به اینکه در سیل اخیر به انبار و بخشی از سطح باغها و اراضی کشاورزی مناطق روستایی هم خسارت وارد شد، اظهار کرد: برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی نقش شوراهای اسلامی و دهیاران در شناسایی و کمک به حل مشکلات، مهم است و باید در مدیریت بحران و تامین امنیت در مواقع بحرانی، به همراه دستگاه های اجرایی دیگر به خوبی ایفای نقش کنند.
فرماندار آستارا تقویت زیر ساخت های شهری برای مقابله با مخاطرات طبیعی را ضروری خواند و تصریح کرد: متاسفانه در سال های گذشته به صورت کارشناسی شده نسبت به تقویت زیر ساخت های شهری اقدام نشده است و باید این خلاء ها جبران شود.
رنجکش با بیان اینکه، بحران و حادثه زمان مشخص ندارد و خبر نمی کند، گفت: قصور در زمینه خدمات رسانی و رفع مشکلات مردم از هیچ مدیری در این شهرستان پذیرفته نیست.
ایستگاه هواشناسی آستارا اعلام کرد از فردا چهارشنبه تا روز جمعه هفته جاری وزش باد، بارش باران و آبگرفتگی معابر در این شهرستان پیش بینی می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با بارش سالانه یک هزار و 200 میلیمتر باران، جزو پرباران ترین مناطق ایران محسوب می شود.
خبرنگار: هدایتی **انتشار دهنده: بابایی
7105 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.