رضا علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین برای حمایت از هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی به مسئولان سازمان ها،اداره ها و نهادهای استان توصیه می شود با اهدای تولیدات صنایع دستی در مراسم و جشن ها از این هنر سنتی حمایت کنند.
وی افزود: از 90 رشته صنایع دستی گیلان 71 رشته فعال است و تاکنون شش هزار و 298 هنرمند هنرهای سنتی و صنایع دستی استان بیمه شده اند.
علیزاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ارتقای شاخص‌های حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرها و روستاها از اهداف این تفاهم نامه است، اظهار کرد:تقویت نقش و جایگاه مدیریت شهری و روستایی در توسعه پایدار گردشگری، مدیریت بافت‌های تاریخی و ‌فرهنگی، ترویج و توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی و احیای بافت‌ها و عناصر ارزشمند تاریخی از مهمترین برنامه های اجرای بندهای تفاهم نامه مذکور است.
وی خاطرنشان کرد:ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری روستایی با رویکرد حفظ سیما و منظر روستاها، توجه به معماری بومی و ایرانی- اسلامی و همچنین ایجاد زمینه‌های توسعه گردشگری دریایی و مدیریت طرح‌های سالم سازی دریا در مناطق ساحلی باید با هم افزایی و تعامل صورت پذیرد.
وی با اشاره به اینکه امروزه اشتغال از بزرگترین دغدغه های جامعه بویژه در بین نسل جوان محسوب می شود، تصریح کرد:رونق صنعت گردشگری بسیاری از جوانان گیلانی را از کنج خانه ها بیرون آورده و روانه بازار کار می کند.
یک هزار و 821 واحد تاسیسات گردشگری در گیلان فعال هستند و در زمان حاضر در بخش گردشگری استان شش هزار و 32 نفر شاغل هستند که از این تعداد، چهار هزار و 926 نفر مرد و یک هزار و 106 نفر را بانوان تشکیل می دهند.
گیلان با طبیعت زیبای کوه و جنگل و دریا و مکانهای اقامتی مناسب از مراکز مهم گردشگری در کشور است.
خبرنگار: ضامن **انتشار دهنده: بابایی
1881 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.