محمد رضا روشنی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این پرنده پس از مصدومیت از ناحیه بال در نوار ساحلی سفیر امید آستارا توسط یکی از دوستداران محیط زیست کشف و به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شد که برای حصول بهبودی به مدت یک هفته تحت مداوا قرار گرفت.
وی از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هرگونه پرنده مصدوم و زمین گیر شده، آن را به واحدهای محیط بانی یا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا تحویل دهند.
وی اظهار کرد: این یازدهمین پرنده ای است که در سال جاری توسط مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا تیمار می شود.
به گفته روشنی، این مرکز درمانی با یک نفر دامپزشک و دو نفر همیار تجربی در حال ارائه خدمات است و در طول سال پرندگانی نظیر پلیکان، قو، پرندگان شکاری، حواصیل، اگرت، باکلان بزرگ، مرغابی سرسبز، خوتکا و جغد در این مرکز مورد درمان قرار می گیرند.
سُنقُر یا سُنقار پرنده ای شکاری، روز پرواز و از خانواده عقاب است و به هنگام شکار در ارتفاع پایین و بر فراز زمین های باز پرواز و از پستانداران کوچک، خزندگان و یا پرندگان تغذیه می کند و آشیانه خود را روی زمین یا درون نیزارها می سازد.

*** کشف ادوات صید غیر مجاز در تالاب جوکندان تالش
به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا، عارف شادکام رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: ماموران محیط بانی جهت جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز، هشت دستگاه قلاب ماهیگیری و شش رشته تور زیر آبی را در محدوده تالاب جوکندان تالش کشف کردند.
وی افزود: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست تالش با هرگونه تخلف اعم از تصرف اراضی، برداشت غیر مجاز شن و ماسه، شکار و صید غیر مجاز در منطقه حفاظت شده لیسار و تالاب جوکندان مقابله می کنند.
منطقه حفاظت شده لیسار و تالاب جوکندان با وسعت بالغ بر 31 هزار و 142 هکتار در شمال شهرستان تالش قرار گرفته و سیمایی متشکل از ساحل، اراضی جلگه ای و کوهستانی دارد و زیستگاه انواع پرندگان از جمله قرقاول و پرندگان شکاری نظیر عقاب تالابی، جنگلی و پستاندارانی مانند گربه جنگلی و گراز است.

*** کشف ماهی قزل آلای فاسد در آستارا
فرمانده نیروی انتظامی آستارا از کشف یک تن ماهی قزل آلای فاسد در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رسول عزیزی گفت: ماموران ایستگاه بازرسی قلعه در حین کنترل محور مواصلاتی اردبیل- آستارا به دو دستگاه خودروی پیکان وانت مشکوک شده و آنها را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها ، یک هزار کیلوگرم ماهی قزل آلای فاسد به ارزش 180 میلیون ریال را کشف و ضبط کردند.
وی اضافه کرد: متخلفین 37، 40 و 51 ساله با تشکیل پرونده ، تحویل مقام قضایی و محموله فاسد نیز تحویل شبکه دامپزشکی آستارا شد.
وی ورود هر گونه فراورده های خامی دامی از سایر شهرستان ها به محدوده شهر آستارا را بدون داشتن برگه های قرنطینه و بهداشتی غیر مجاز خواند.
شهرستان های تالش و آستارا در غرب استان گیلان قرار دارند.
خبرنگار:هدایتی**انتشاردهنده: کبیری
7105/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.