سرهنگ محمود قاسمی روز شنبه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در گفت و گو با خبرنگاران با تشریح عملکرد این نیرو در لاهیجان بیشترین جرایم این شهرستان را جرایم رانندگی و راهنمایی و اختلاف و درگیری فردی و ملکی ذکر و اضافه کرد: آمار سرقت در لاهیجان دو درصد کاهش ولی کشفیات آن هفت درصد افزایش نشان می دهند.
وی یاداور شد: در این شهرستان تصادفات درون شهری و برون شهری 9درصد افزایش ولی فوتی تصادفات برون شهری و درون شهری هفت درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است
وی با بیان این که لاهیجان از جمله شهرستان هایی در استان محسوب می شود که عملکرد پلیس بویژه در فعالیت های امنیتی آن موفق آمیز بوده است :این نیرو در کشف سرقت هم عملکرد مطلوبی داشته و در کشف مواد مخدر نسبت به مدت مشابه قبل افزایش کشفیات دارد.
سرهنگ قاسمی خاطر نشان کرد : این نیرو با صدور بیش از چهارهزار انواع گواهینامه از قبیل پایه یک و دو ، سه و موتور سیکلت از هفته نیروی انتظامی سال گذشته تاکنون در شهرستان ، عملکرد خوبی داشته است و صدور گذرنامه برای شش شهر شرق گیلان نیز توسط این شهرستان انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد : پلیس در تمام شبانه روز حافظ امنیت مردم و جامعه است و امنیت مطلوبی که در کشور و شهرستان بوجود آمده حاصل تلاش شبانه روزی همکاران و پشتیبانی قضایی و سایر نهاده ها و ادارات می باشد .
وی افزود: هفته نیروی انتظامی امسال با شعار 'پلیس برای امنیت و امنیت برای همه ' آغاز می شود و وظیفه ذاتی پلیس ایجاد نظم و امنیت برای همه است و ایجاد امنیت با همکاری همه اقشار مردم امکانپذیر می باشد.
سرهنگ قاسمی با بیان این که تصادفات جرحی در شهرستان لاهیجان 11درصد افزایش دارد افزود : تصادفات به چند عامل از قبیل خودرو ، جاده و عدم توجه رانندگان و تجهیزات مورد نیاز و افزایش حضور مسافران بستگی دارد و به ادارات ذیربط تذکر داده شده است که نسبت به رفع برخی معایب در سطح شهر که منجر به افزایش تصادف می شود اقدام کنند.
قاسمی در ادامه یادآورشد: بیش از چهارهزار انواع گواهینامه از قبیل پایه یک و دو ، سه و موتورسیکلت از هفته نیروی انتظامی سال گذشته تاکنون در این شهرستان صادر شده است.
وی با بیان اینکه مردم تمام موارد را به 110گزارش می کنند و این تماس ها نیز افزایش دارد از عموم خواست: علاوه بر شماره فوریت پلیسی 110 می توانند به تلفن 197نیز به عنوان ناظر بر عملکرد همکاران تماس بگیرند و نظرهایشان را در باره عملکرد ماموران پلیس به این شماره گزارش کنند.
وی حضور در مساجد ،مدارس و دانشگاه ها را از برنامه این نیرو ذکر کرد و به جوانان نسبت به آسیب های اجتماعی و عدم استفاده درست از فضای مجازی هشدار داد و متذکر شد:جوانان باید به درستی از فضای مجازی استفاده کنند زیرا بعضی در کمین نشسته اند که با اغفال جوانان از طریق فضای مجازی به امیال شیطانی خود برسند که والدین هم باید توجه داشته باشند .
وی حضور پررنگ این هفته نیروی انتظامی لاهیجان در نماز جمعه ، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، ارایه خدمات مشاوره ای و بهداشتی ، اجرای صبحگاه مشترک ، دیدار تعاملی با مسوولان قوه قضائیه در شهرستان ، حضور در مدارس و دانشگاه و تجلیل از فرماندهان نمونه را از جمله برنامه نیروی انتظامی در شهرستان لاهیجان عنوان کرد.
وی اعلام کرد: نیروی انتظامی شهرستان لاهیجان آماده هر گونه همکاری با همه ادارات ، نهادها و نیروهای مردمی می باشد.
هفته نیروی انتظامی از روز جمعه این هفته در سراسر کشور آغاز شد.
خبرنگار: نظرپور **انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.