به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا؛ مصطفی سالاری روز چهارشنبه در جریان سفر به شهرستان رودبار و بازدید از پروژه احداث راه آهن رشت- قزوین با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از زحمات همه دست اندرکاران ملی و استانی این پروژه عظیم و تلاش‌های صورت گرفته از سوی استاندار سابق گیلان قدردانی کرد.
وی خاطر نشان کرد: به طور یقین اگر همگی با عزمی جدی جهت تکمیل پروژه راه آهن قزوین- رشت گام برداریم، می‌توانیم در موعد مقرر پروژه را تکمیل کرده و مردم را از این نعمت بزرگ که برکت آن به مردم کشور و متعاقبا استان خواهد رسید، بهره‌مند کنیم.
وی با بیان اینکه اهتمام داریم تا موانع موجود را برطرف کنیم، تصریح کرد: پرداخت مطالبات پیمانکاران و متعاقب آن کارگران زحمتکش از مواردی است که باید در اسرع وقت برطرف شود که در این خصوص پیگیری لازم انجام شده و بزودی این مشکل رفع می شود.
سالاری ضمن اشاره به اهمیت تسریع در تکمیل پروژه راه آهن رشت- قزوین، یادآور شد: در جریان تکمیل پروژه بایستی به معیشت مردم رودبار نیز توجه شود؛ ممکن است در اثر اجرای یک پروژه لطمات و محدودیت‌هایی به مردم مکان اجرای پروژه وارد شود که ما وظیفه داریم لطمات و معایب آن را در نظر گرفته و نسبت به رفع آن اقدام کنیم.
استاندار گیلان تصریح کرد: مبحث کلیدی و قابل تأمل درخصوص اجرای چنین پروژه‌هایی در نظر داشتن اثرات آنها بر روی شهرهای واقع در مسیر است، از اینرو بایستی در این خصوص پیش نیازها تأمین شده و مسائل محلی لحاظ شود.
سالاری گفت: همچنین باید ضمن توجه به مسائل فنی اجرای پروژه، مسائل محلی نیز مورد نظر باشد تا ضمن تکمیل پروژه مشکلی برای مردم پیش نیاید و برکت آن به همه مردم از جمله مردم شهرستان رودبار برسد.
نماینده عالی دولت در استان گیلان گفت: خوشبختانه در مورد شهر رودبار به گونه ای عمل شد که به اقتصاد مردم شهر لطمه ای وارد نشود و اگرچه پروژه تا حدی دچار وقفه شد اما از این جهت که معیشت مردم دچار لطمه نشود بسیار ارزشمند است .
وی اضافه کرد: باید در مورد منجیل نیز به گونه ای عمل شود که ضمن در نظر داشتن مسائل فنی و اجرایی آزاد راه با کمک به انتقال محل کسب مردم به نقطه‌ای مطلوب، شاهد تداوم اقتصاد پویا در منطقه باشیم.
وی با بیان اینکه وقتی نفع پروژه‌ای به تمام کشور و استان می‌رسد، برای مردم آن منطقه نیز منفعت داشته باشد تأکید کرد: پیش از اتخاذ هر تصمیمی باید رضایت خدا و مردم را در نظر بگیریم و اگر احساس می‌کنیم تصمیم ما بخشی از جامعه را متضرر می‌کند شایسته است به گونه ای دیگر عمل کنیم.
نماینده عالی دولت در استان گیلان تاکید کرد: بایستی هر چه زودتر از این مقطع عبور کرده و بر روی پروژه راه آهن رشت به انزلی و آستارا متمرکز شویم؛ چرا که تکمیل این فرایند کارکردی ملی و بین‌المللی را در برخواهد داشت و با برقرار شدن کریدور شمال به جنوب شاهد رونق گردشگری در استان خواهیم بود.
وی با اشاره به ملی بودن پروژه راه آهن قزوین به گیلان تاکید کرد : عزم ما جدی است و بزودی به نتیجه مطلوب دست پیدا خواهیم کرد.
** نیاز پبه 400 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه /ریزش تونلها عامل کندی عملیات احداث این پروژه
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در جریان بازدید پروژه راه اهن قزوین - رشت گفت:راه آهن رشت- قزوین یکی از مهم ترین وسخت ترین خط های ریلی کشور است که با حجم عملیاتی بالا در حال ساخت می باشد.
خیرالله خادمی با اشاره به سخت گذر بودن بخشهایی از مسیر عبور راه اهن رشت- قزوین خاطر نشان کرد:از مجموع 164 کیلومتر این پروژه 28 کیلومتر آن از مسیر تونل وگالری و 8 کیلومتر آن از روی پل عبور می کند که از لحاظ حجم کاری جزء بزرگترین پروژه های ریلی کشور محسوب می شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: حفاری تونل ها زمانبر و پر ریزش بوده که در بسیاری از موارد ریزش ها قابل پیش بینی نبود که این امر سبب شد روند اجرای پروژه در بعضی از نقاط به کندی پیش رود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : 16 کیلومتر از زیر سازی طول پروژه باقی مانده است که حداکثر طی یکماه آینده 12 کیلومتر آن آماده سازی و در بخش روسازی هم از 34 کیلومتر باقی مانده طی یکماه آینده 18 کیلومتر آن ریل گذاری می شود.
خادمی اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه را بالغ بر 250 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: برای تکمیل کل کار و راه اندازی کامل آن بین 350 تا 400 میلیارد تومان مورد نیاز است.
وی با بیان اینکه با اتمام این پروژه آخرین مسیر ریلی شمال به جنوب متصل می گردد،تصریح کرد:با ادامه خط آهن قزوین-رشت به انزلی و آستارا یکی از مهم ترین پروژه های ریلی شمال به جنوب تکمیل میشود که این امر می تواند در ترانزیت کالا ومسافر نقش بارزی ایفا نماید.
وی بیان کرد: در حال حاضر تلاش می کنیم از محل تامین اعتبار خارجی یا صندوق ذخیره ارزی مابقی پروژه به سمت آستارا را تکمیل تا انشاءالله شاهد اتصال کریدور شمال به جنوب باشیم.
خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در رأس هیاتی و با حضور مصطفی سالاری استاندار گیلان و علی خاوری مدیر کل راه و شهرسازی از روند پیشرفت راه آهن رشت-قزوین بازدید کردند.
پروژه راه آهن رشت - قزوین از سال 1386 آغاز شده و این مسیر در قالب هشت قطعه کار می شود. تکمیل پروژه راه آهن قزوین - رشت تا پایان سال جاری و بخشهای بعدی آن، یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان گیلان است.
این خط ریلی قادر خواهد بود سالانه 10 میلیون تن بار و سه میلیون مسافر را جابجا کند. ریل گذاری راه آهن رشت - قزوین، اواخر بهمن ماه سال گذشته از مسیر ایستگاه فلکده رشت آغاز شد.
دریافت خبر: سلیمانی**انتشار دهنده: بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.