عباس صابر روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به وزش تندباد، بارش باران و برف در گیلان بیان داشت: نخستین برف پاییزی، ارتفاعات اسالم - خلخال و تالش را سفیدپوش کرده است.
وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از خسارت های ناشی از وزش باد و بارش باران در استان نداشته ایم، افزود: در حال حاضر تمامی راه های استان باز است، اما در شهرهایی همچون رشت و انزلی، آبگرفتگی های جزئی داشته ایم.
سرپرست ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان به شهروندان توصیه کرد حتما به هشدارهای ارائه شده از سوی دستگاه های ذیربط همچون هواشناسی، توجه داشته باشند.

** بارش 186 میلیمتر بارندگی در رضوانشهر
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان نیز گفت: طی شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی در استان مربوط به رضوانشهر با 186 میلیمتر بوده است.
مازیار غلامی ادامه داد: پس از رضوانشهر ، بیشترین میزان بارش باران طی 24 ساعت گذشته در استان مربوط به بندرانزلی با 140 میلیمتر و رودسر با 124 و هفت دهم میلیمتر بوده است.
وی میزان بارندگی سایر شهرها همچون چابکسر، آستارا، کیاشهر ، لاهیجان و رودبار را به ترتیب 116 ، 72 و سه دهم ، 94 و هفت دهم ، 58 و دو دهم و سه و نیم میلیمتر ذکر کرد.
غلامی یادآور شد: همچنین سرعت وزش باد طی شبانه روز گذشته در انزلی 47 کیلومتر بر ساعت، کیاشهر 32 کیلومتر بر ساعت و لاهیجان و رودسر 29 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.
وی با اشاره به تداوم بارندگی در استان تا فردا ( پنجشنبه) گفت: بارندگی ها طی امروز و فردا ادامه دارد بویژه برای امروز شاهد بارندگی های شدید و گاهی خیلی شدید در بعضی نقاط استان خواهیم بود.

** ضرورت همراه داشتن تجهیزات لازم برای تردد در راه های گیلان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز به ایرنا گفت: در حال حاضر برف در محور کوهستانی اسالم - خلخال و تالش ، به نسبت شدید گزارش شده است.
محمدرضا نازک کار از هم وطنان خواست وسایل گرمایشی و تجهیزات مورد نیاز برای تردد در محورهای کوهستانی استان را به همراه داشته باشند و گفت: سامانه 141 ، آخرین وضعیت جاده ها را گزارش می دهد.
وی همچنین از رانندگان خواست تا با توجه به بارش باران و بدنبال آن لغزندگی جاده ها، سرعت مطمئنه و قوانین راهنمایی و رانندگی را بطور کامل رعایت کنند.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده:کبیری
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.