ساسان اکبری پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در گشت های خود موفق به کشف تورهای صیادی شکار زنده پرندگان و شناسایی و دستگیری شکارچیان متخلف شدند.
وی افزود: با توجه به شروع فصل مهاجرت پرندگان به تالاب انزلی ، افراد سودجو با استفاده از شرایط جوی نامساعد اقدام به شکار در ایام تعطیل و در مناطق حفاظت شده تالابی کرده بودند.
اکبری پور تصریح کرد: با هوشیاری و حضور بموقع محیط بانان علاوه بر سه قبضه سلاح شکاری و پرندگان شکار شده ، یک فروند قایق موتوری نیز توقیف و متخلفان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی بندرانزلی شدند.
وی یادآور شد: محیط بانان اداره حفاظت از محیط زیست بندرانزلی همچنین یک شکارچی پرندگان شکاری را به همراه پرنده صید شده از گونه دلیجه در تالاب انزلی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی تحویل دادند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت از محیط زیست گیلان تاکید کرد: تا فرارسیدن زمان قانونی فصل شکار، هرگونه ورود برای اقدام به شکار در تالاب بین المللی انزلی و سایر نقاط تحت حفاظت استان ممنوع بوده و در صورت مواجهه با افراد متخلف به شدت برخورد می شود.
اکبری پور گفت: محیط زیست گیلان بر اساس برنامه های ابلاغی زمان صدور مجوزهای شکار را از سوی رسانه های رسمی کشور اعلام و شکارچیان می توانند پس از دریافت پروانه شکار و بر اساس ضوابط تعیین شده اقدام به شکار کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، همه ساله با فرارسیدن فصل سرما در مناطق شمالی و قطب شمال انواع پرندگان مهاجر در مسیر کریدور بین المللی مهاجرت خود به بخش های مرکزی و جنوبی کره زمین را از طریق استان گیلان آغاز می کنند و این مهاجرت معمولا از اواسط مهرماه آعار می شد که امسال حدود یک ماه زودتر، این پرندگان به تالاب های گیلان وارد شده اند.
منطقه حفاظت شده سیاه کشیم، پناهگاه حیات وحش سلکه و بخش هایی از پناهگاه حیات وحش سرخانکل تالاب بین المللی انزلی از جمله مهمترین زیستگاه های تالابی پرندگان مهاجر بشمار می روند.
تالاب انزلی با مساحتی حدود 20 هزار هکتار بین سه شهرستان انزلی ، صومعه سرا و رشت واقع شده و از مهمترین فرودگاه های پرندگان مهاجر بشمار می رود.این تالاب از جالب ترین و بزرگ ترین زیستگاه های طبیعی و مناسب برای تخم ریزی و تکثیر ماهیان و نیز محل زمستـان گذرانی و جوجه‏آوری گونه های زیادی از پرندگان آبزی محسوب می‏شود.
این تالاب جزو تالاب های بین المللی کنوانسیون رامسر است که در سال 1971 میلادی تحت این کنوانسیون به ثبت رسید و هدف اصلی آن، حفاظت و استفاده خردمندانه از تالاب ها از طریق اقدامات ملی و همکاری های بین المللی به منظور دستیابی به توسعه پایدار است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.