به گزارش خبرنگار ایرنا نخستین ناوگروه صلح و دوستی کشور قزاقستان که به فرماندهی ناخدایکم نیاز بیک اف چهارشنبه هفته گذشته وارد بندرانزلی شده بود، با یک روز تاخیر، پیش از ظهر امروز (شنبه) پس از انجام ماموریت های محوله ، بندرگاه انزلی را ترک و به کشورش بازگشت.
بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده قرار بود این ناوگروه دیروز بندرگاه انزلی را ترک کند که به دلیل شرایط نامساعد جوی و مواج بودن دریا، اجازه خروج از بندرگاه توسط برج کنترل دریایی صادر نشد و بازگشت این ناوگروه ، یک روز به تعویق افتاد.
اعزام ناوگروه قزاقستان به ایران، نخستین سفر در روابط بین دو کشور ایران و قزاقستان بود و این حضور در پاسخ به سفر فروردین ماه امسال ناوگروه ایران به قزاقستان و به دعوت ناوگروه ایرانی با هدف تحکیم همکاری های بین المللی بین کشورهای حاشیه دریای خزر انجام شد.
دیدار با فرمانده ناوگان شمال، ادای احترام به مقام شامخ شهیدان ایران، دیدار با فرماندار انزلی و بازدید از مراکز تاریخی و گردشگری استان و بندرانزلی از برنامه های این ناوگروه بود.
این ششمین سفر ناوگروه های صلح و دوستی کشورهای حاشیه خزر به ایران است و پیش از این نیز ناوگروه های روسی در سال های 1386، 1393 و 1394، مهرماه سال 95 و تیرماه امسال به بندرانزلی آمده بودند.
تاکنون از ناوگان شمال نیروی دریایی نیز پنج ناوگروه با هدف ابلاغ پیام صلح و دوستی ایران به کشورهای حاشیه خزر و تحکیم روابط و توسعه امنیت پایدار منطقه به این کشوها سفر کرده است.
منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) و ناوگان شمال در شهر ساحلی بندرانزلی مستقر است. انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.