به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدصفری در مراسم یادواره شش شهید روستای گرکرود اظهار کرد: صیانت از خون شهید وظیفه ماست و حضور در مجلس بزرگداشت شهدا لیاقت می خواهد که نصیب همگان نمی شود.
وی افزود: مجلس شهدا مجلس نورانیت و معنویت است و شهدا وصل به خدا شدند و به مقام قرب الهی رسیده اند و در اوج معنویت قرار گرفتند و خدا هم خریدار آنان شد و مهمان خصوصی و ویژه ی خدا شدند.
خطیب جمعه املش گفت: شهدا برای خدا خالص شدند و جاودانه شدند و توجه به خدا در اندیشه، گفتار، رفتار و کردار شهدا موج می زد و اطاعت از ولایت را هم برای خدا می خواستند ، در حالی که مال و جان و همسر و فرزند و پدر و مادر برای انسان عزیزند و جذبه دارند.
وی تصریح کرد : شهدا به تمامی تعلّقات دنیوی پشت پا زدند و مادیات و مسائل دنیوی مانع از یاری آنان از دین خدا نشد و خدا هم وعده داده که هر کس او را یاری کند مورد لطف و عنایت ویژه الهی قرار می گیرد.
حجت الاسلام صفری افزود : شهدا از جمله شهید مدافع حرم محسن حُجَجی همچون شهدای واقعه کربلا از همه جذبه های دنیوی عبور کرد و پشت پا زد و این روحیه معنوی را در مکتب آقا امام حسین(ع) کسب کرده بود و از دانش آموخته های مکتب سرخ شهادت بود.
امام جمعه املش گفت: در عصر و زمانه ای که دشمن انواع آفات و آلودگی اجتماعی را به جامعه اسلامی ما تزریق می کند تا جوانان ما را منحرف کند می بینیم که چه بسیار جوانان عزیز این کشور اسلامی آرزوی شهادت حسین گونه را می کنند.
امام جمعه املش گفت: شهید حُجَجی گفتمان ها در بحث جهاد و دفاع مقدس را عوض کرد و احساس تعهد مردم را شکوفاتر ساخت و این روحیه می تواند بهترین مانع از هجوم و حمله ی فرهنگی دشمنان در جامعه ما شود.
امام جمعه املش گفت: باید در برابر دشمن نهراسید و مقاومت و ایستادگی کرد و دوران دفاع مقدس بهترین الگو برای ماست که چگونه با دست خالی در برابر دنیا ایستادیم و پیروز شدیم و امروز در سایر زمینه ها هم باید این گونه باشیم.
امام جمعه املش گفت: متأسفانه عده ای زالوصفت در داخل کشور از رانت های سیاسی و اقتصادی استفاده می کنند و مسئولیت های مدیریتی را هم برعهده دارند و بجای خدمت به مردم، خیانت می کنند و آلودگی و فساد ایجاد می کنند و بدتر از همه نظام را ناکارآمد هم معرفی می کنند. شهرستان املش در75کیلومتری شرق مرکز گیلان 230شهید به ایران اسلامی هدیه کرده است.
خبرنگار : جهانی
7291 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.