به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی شریعتی نیاسر روز دوشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه گیلان افزود: دانشگاه ها اگر مستقل از جامعه و نیازهای آن حرکت کنند، طبعا نتیجه مطلوبی برای رفع مشکلات نخواهند داشت.
وی با اشاره به سرعت رشد علمی کشورمان و ضرورت توجه به تبدیل دانش به اختراع و فناوری اظهار کرد: تولید دانش به لحاظ انتشار، مقاله خوب است اما با این موضوع که چند درصد مشکلات جامعه را مرتفع می کند، فاصله داریم.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: بسیاری از پروژه های تحصیلات تکمیلی با نیازهای جامعه فاصله دارد و بایستی تحقیقات دانشگاهی با هدف رفع مشکلات جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان این که دانشجویان برای تحصیل بایستی آرامش داشته باشند، تصریح کرد: تامین نیازهای اولیه دانشجویان در طرح آمایش مطرح شده تا هدفمند به تحصیل بپردازند.
شریعتی نیاسر در ادامه با اشاره به موضوع صندلی های خالی و با بیان این که به جای خالی بایستی به صندلی های مازاد نام ببریم، افزود: اگر ماموریت گرایی، استانداردها و ظرفیت ها را مطابق با نرم بین المللی تعریف کنیم، دیگر به آن معنی صندلی خالی نخواهیم داشت.

*طرح آزمون حرفه ای تخصصی در دست تدوین است
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: طرح آزمون حرفه ای تخصصی در دست تدوین است که بر اساس آن فارغ التحصیلان دانشگاه های خوب را از بقیه دانش آموختگان تمیز می دهیم.
وی خاطرنشان کرد: بایستی کاری کنیم که بخشی از بازار کار به این باور برسند که دانش آموختگان دانشگاه های برتر، می توانند بخشی از مشکلات را مرتفع کنند.

* بهره مندی از ظرفیت خیرین برای توسعه آموزش عالی
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه سخنانش بهره مندی از ظرفیت خیرین برای توسعه آموزش عالی را مهم دانست و اظهار کرد: هر چه می توانید خیرین را برای کمک به آموزش عالی تشویق کنید.
وی با بیان این که دانشگاه گیلان در راستای ایجاد بسترهای ورود خیرین برای کمک به این دانشگاه گام های خوبی برداشته ، تصریح کرد: ما بایستی منابع مالی کشور را به سمت و سوی اعتلای آموزش به ویژه آموزش عالی هدایت کنیم.
شریعتی نیاسر با قدردانی از ابریشم چیان از خیرین دانشگاه گیلان اظهار کرد: بایستی قدردان انسان هایی باشیم که سرمایه شان را برای توسعه آموزش عالی می گذارند.

*توصیه به دانشجویان در آغاز سال تحصیلی جدید
وی در خاتمه سخنانش با اشاره به روایتی از امام علی (ع) بیان داشت: کنجکاوی، جلوگیری
از اسراف در وقت، نیت در کار و هدفدار بودن، دوست یابی سازنده برای رشد علم و توکل بر خدا مواردی است که بایستی همواره مورد توجه قرار گیرد.
وی رمز موفقیت یک جوان را اخلاق مداری و با خدابودن دانست و اظهار کرد: توجه به دروس اختیاری در دانشگاه ها از دیگر مواردی است که دانشجویان بایستی به آن توجه کنند.
وی با بیان این که کشور ما اقتدار و جایگاه خوبی دارد، تصریح کرد: بایستی تلاش بیشتری کنیم و جهت گیری های ما هدفدار باشد.
وی تعداد مراکز آموزش عالی در کشور را 2 هزار و 800 مرکز عنوان و اظهار کرد: چهار میلیون و 400 هزار جمعیت دانشجویی نیز در کشور مشغول به تحصیل هستند.
مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه گیلان، امروز با حضور معاون وزیر علوم و شماری از دانشجویان برگزار شد. بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان تحصیل می کنند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.